RSS

En Ashmanti heeft buikpijn

17 Aug

Dacht ik begin deze week dat Quast ziek zou worden omdat hij zo vreselijk liep te niezen, donderdagavond ging Ashmanti opeens moeilijk doen met eten. Niks voor hem want ze zijn allemaal goeie eters zeker nu ze op dieet staan. Gisteren ging het nóg moeilijker, zowel met natvoer als met droogvoer. Geen idee natuurlijk wat er aan de hand was: pijn in z’n bekkie? verkouden misschien want niet ruiken = niet eten, plassen deed hij normaal, poepen had ik niet gezien. Dus steeds de bakken brandschoon gehouden en verder ogen open houden. Vanochtend zag ik hem uitgebreid poepen. Geen constipatie dus hoewel hij de laatste tijd soms moeite heeft om alles kwijt te raken. Maar ik zag wel een verdacht lichte kleur van die poep, dus dat leek me de boosdoener. En jawel, 2 uur later kwam er nog een beetje diarree, en daarna werd hij duidelijk levendiger. Brokjes heeft hij nog wat traag maar wel allemaal opgegeten. Ik vermoed dus dat we ook dat weer achter de rug hebben. Quast niest nog maar héél af en toe maar doet het verder prima. Er zitten hier nog redelijk wat pollen in de lucht, maar er staat wind dus misschien helpt dat. Ik merk aan mezelf dat ik wat meer last heb, dus misschien geldt dat ook voor Quast. Ik ben wat de katten betreft nog steeds aan het leren.

Gisteravond lagen Quast en Dakotah weer zo heerlijk te knuffelen:

lekker slapen

Vanochtend ging ik even terug naar bed, en voor het eerst heeft Dakotah -dicht tegen me aan gelegen – heerlijk met m’n hand gespeeld, op d’r rug met 4 poten in de lucht. Wilde ogen, nageltjes uitgeslagen, helemaal enthousiast. Dat is nog niet eerder gebeurd. Ze is nu vrij ontspannen met me, de nieuwe oorcleaner lijkt haar minder dwars te zitten. Als ik het geef gaat ze nog steeds door het lint, maar ze speekselt en kwijt er niet van, en ze is het direkt daarna ook weer vergeten. Bij de vorige cleaner zag ik haar de rest van de dag nauwelijks meer. Deze lijkt dus beter voor haar. En nu maar hopen dat het ook een beetje werkt.

Over mezelf heb ik op het ogenblik niet zoveel te zeggen. Ik doe wat ik moet doen: m’n conditie op peil houden, m’n huis schoon houden, m’n katten verzorgen. Maar m’n rug heeft kuren de laatste tijd: als ik op de fiets over een drempel of door een kuil ga krimp ik in elkaar. Steeds een keiharde klap in m’n rug. Ik heb artrose in het onderste stuk van m’n wervelkolom, en m’n rug is zo recht als een stok, er is geen welving zoals je normaal gesproken ziet,  dus er is niks om de klappen op te vangen. Eens kijken of ik een fietszadel kan vinden met extra vering. Als iemand een tip heeft hoor ik het graag! Ik moet nu regelmatig naar m’n broer aan de andere kant van de stad, dus veel fietsen. Goed voor de conditie en hopelijk val ik er wat sneller door af 😉

 
Een reactie plaatsen

Geplaatst door op augustus 17, 2013 in Gezondheid, Gezondheid katten

 

Geef een reactie

 
