RSS

Verwijtende blik

31 Jul

dakotah verwijt

Vandaag vonden we het allebei genoeg! Dat arme kind begon weer te kwijlen en schuimbekken toen ik haar oren behandelde met Epi-Otic, een oorcleaner. Het spul werkt volgens mij inderdaad héél goed, maar het is voor Dakotah een marteling. Het stinkt verschrikkelijk, 2 keer m’n handen wassen en ik ruik het nog. Dus ik geef haar volkomen gelijk en stop met dit spul.

Toch moeten we wel iets doen, want bij de vaccinatie/controle een paar weken geleden bleek dat het rechteroor – waar vorig jaar een poliep uit verwijderd is – alweer geirriteerd was. Ze zat ook heel erg met haar kop te schudden en te krabben, dus ik had al zo’n idee dat dit niet goed ging. Ik heb nu Otoclean gehaald, en dat ruik ik in ieder geval niet. Kijken of dat beter gaat, gelukkig hoeft het maar 1 keer per week.

Dakotah heeft een heel dubbel gevoel over mij, en dat is logisch. Ze weet dat ik haar eten geef, en kammen en lekker ruig over dat buikje kriebelen vindt ze heerlijk, maar tegelijk wantrouwt ze elke beweging van m’n hand, en elke stap die ik in haar richting zet. Want je weet maar nooit of ik weer iets vervelends met haar ga doen. Vanaf het begin heeft ze natuurlijk pillen moeten slikken, en druppels in dat oor gehad. Na de 2e gebitsoperatie ging het een tijd goed, maar toen kreeg ze dat ontstoken oog dankzij Quast z’n virus, en nu weer opnieuw oordruppels. Ik laat haar zoveel mogelijk met rust, knuffel haar vaak met m’n hand in het voorbijgaan zodat ze hopelijk leert dat die hand niet alleen rottigheid uithaalt. Volgens mij weet ze dat ook wel. En ik heb ook een snoepje voor haar ontdekt, want met een hard brokje doe ik haar geen plezier. Ze vindt een klein likje camembert errg lekker 😀

 
Een reactie plaatsen

Geplaatst door op juli 31, 2013 in Gezondheid katten

 

Tags: , , ,

Geef een reactie

 
