RSS

Ashmanti doet het goed

25 Jul

Afgelopen nacht hebben we goed geslapen: ik op een matrasje in de achterkamer zodat ik goed kon horen als er eentje op de bak ging. Gelukkig hoefde ik er niet uit omdat Ashmanti naast me in z’n mandje de hele nacht knock-out was. Hij heeft vanochtend z’n Metacam gehad en daarna prima gegeten van de Applaws kip. Ik heb gewoon de dagelijkse routine opgepakt, dus kammen met als beloning kleine brokjes van Dakotah en een sushisnoepje. Die laatste is best groot maar wel zacht: alles gaat gewoon naar binnen. Hij krijgt straks z’n harde brokjes van me. Hij is een bikkel!

 
10 reacties

Geplaatst door op juli 25, 2013 in Gezondheid katten

 

10 Reacties op “Ashmanti doet het goed

  1. Yvonne den Boer

    juli 25, 2013 at 8:50 am

    Fijn dat jullie allebei goed geslapen hebben en dat ie niet weer die kattenbak is ingegaan,misschien is dat leed nu geleden en doet Ashmanti dat niet meer.
    Goed zeg,dat hij eet,dat helpt de genezing hΓ©,sterkte voor jullie allebei hoor!

     
  2. margali

    juli 25, 2013 at 8:58 am

    Dank je wel Vonne. Ongelooflijk hΓ¨ dat hij al weer brokjes eet. Hij heeft altijd z’n brokjes heel doorgeslikt, ik dacht uit gulzigheid, maar nu denk ik dat hij al heel lang pijn heeft gehad en ze daarom niet kauwde. Alleen kon je een jaar geleden nog niks aan dat gebit zien. Nu is die gewoonte wel makkelijk, want hij slikt ze zonder moeite weg πŸ˜€

     
  3. Nienke

    juli 25, 2013 at 9:36 am

    Inderdaad een bikkel! Ik hoop dat je vannacht weer in je eigen bed kunt slapen, lijkt me voor jouw rug ook beter πŸ˜‰
    Hier gelukkig 2 goede gebitjes, heb nu wel voor het eerst wat RC Oral ( of zoiets?) gekocht om het zo te houden, ook lekker als afwisseling, hun eigen brokjes zijn vrij klein namelijk.
    Is dat niet slecht voor de spijsvertering als Ashmanti de brokjes volledig doorslikt?

     
    • margali

      juli 25, 2013 at 9:39 am

      Er is mij verteld Nienke dat het niks uitmaakt. Het is zo wie zo een misvatting dat gewone harde brokjes goed zijn om tandsteen te voorkomen. Daar zijn ze te zacht voor. Dan moet je de echte oral care brokken hebben. De Hill’s t/d brokken lijken net hondebrokken πŸ˜‰ en Quast kauwt op elke brok wel 3 keer. Dus dat gaat hoop ik helpen voor zijn tandsteen.

       
  4. Nienke

    juli 25, 2013 at 9:45 am

    Ik probeer eerst de RC, van Hills gaan de dames nogal stinken zeg maar πŸ˜‰
    Die grotere brokken zijn uitermate geschikt om door de kamer te “gooien” waardoor ze gelijk extra beweging krijgen.
    Binnenkort voor de jaarlijkse controle, dan zullen we wel horen hoe het gaat, moest het gewicht een beetje in de gaten houden.

     
    • margali

      juli 25, 2013 at 9:51 am

      Hier moeten ze ook allemaal afvallen. En tandenpoetsen πŸ˜€ Maar ik kan niet alles tegelijk. Ze wachten op m’n instruktievideo “Tandenpoetsen bij katten, hoe doe je dat?” De video over spuitvoeren wordt steeds vaker aangeklikt …. maar dat tandenpoetsen wordt nog een hele klus, hoewel Ashmanti en Dakotah samen maar 6 hoektanden hebben …. dat scheelt. Tandpasta smaakt trouwens naar kip en wordt gretig van m’n vinger gelikt (= stap 1 in het wennen aan ….) Succes met de RC en de controle.

       
  5. Everdien

    juli 25, 2013 at 9:55 am

    Fijn te lezen dat het de goede weg op lijkt te gaan met Ashmanti en dat je w.s vannacht ook weer je eigen mandje kunt op zoeken.

    Alle goeds voor mens en dier!!

    Groetjes Gijs en Everdien.

     
    • margali

      juli 26, 2013 at 11:11 am

      Is gelukt Everdien, heb lekker geslapen hoor. Leuke foto heb je me gestuurd πŸ˜‰

       
  6. Pieta

    juli 25, 2013 at 10:23 pm

    Ik hoop dat je nu rustig in je bed ligt, is stukken beter voor je rug. Maar ik begrijp je slapen op dat matrasje bij Ashmanti wel hoor, zou ik ook gedaan hebben. Toch heb ik de ervaring bij onze poes gehad dat ze snel wennen aan die kap en er heel handig mee worden. Maar die had hechtingen bij haar oogjes toen en die moesten echt blijven zitten natuurlijk. Zielig hoor zonder tandjes en kiesjes, gelukkig hoeft hij niet meer te jagen en krijgt hij bij jou een prima en liefdevolle verzorging. Pas ook goed op jezelf!

     
    • margali

      juli 26, 2013 at 11:10 am

      Hi Pieta, ik heb heerlijk geslapen dank je. En in m’n eigen bedje. Ashmanti doet het echt uitstekend, eet normaal, ook z’n harde brokjes. Vanochtend heeft hij voor het eerst Daktoah weer weggestuurd van haar plek om daar zelf te gaan liggen …. Ashmanti heeft het hier tenslotte voor het zeggen vindt hij πŸ˜€ Goed teken. Nu nog lekker spelen, maar dan moet het wat minder benauwd worden. Pillen slikken doet hij goed, dus hopelijk geneest alles snel en zonder abcessen. Dakotah had daar vorig jaar helaas wel last van, dus ik blijf alert deze week.

       

Geef een reactie

 
