RSS

Ashmanti gaat woensdag

22 Jul

naar Liesbeth toe. Voor een gebitsbehandeling onder narcose. Ik hoop dat het mee gaat vallen, maar het tandvlees ziet er in ieder geval rottig uit. Arme knul. Ik hoop dat het overdag niet gaat onweren want daar is hij zo panisch voor. De warmte verdraagt hij geloof ik wel goed, een paar uur geleden ging hij nog als een gek achter een muis aan op het heetst van de dag. Wel heeft hij een beetje last van constipatie, dus alle katten krijgen nu wat extra natvoer. Ik zal Liesbeth vragen om woensdag wat extra vocht te geven. Over de warmte maak ik me niet zo’n zorg: de taxi heeft airco, Liesbeth’s behandelruimte ook, en hier staat de rijdbare airco al een paar dagen te stampen. Quast kan niet beslissen of hij in de warme of in de koude kamer wil liggen, en gaat dus midden onder het plastic afscheidingsgordijn liggen :D.:

quast gesplitst

Arme Dakotah kruipt weg achter de klimboom. Ze verstopt zich voor me. Ik moet regelmatig haar oren behandelen met een cleaner, maar dat is werkelijk een crime. Ze gaat volkomen door het lint, en begint enorm te kwijlen. Ik moet haar echt stevig in haar nekvel grijpen, cleaner in haar oren spuiten en dan een beetje “soppen” in dat oor. Het werkt wel, want er komt heel veel troep uit dat oor. Maar ik ga dit niet volhouden met haar op deze manier. Als compromis heb ik nu met een wattenschijfje doordrenkt met die cleaner haar oren schoongeveegd. Daar bleef ze veel rustiger onder, maar evengoed druppelde het kwijl naar beneden. Het stinkt ook ontzettend …. waarom dat nou niet anders kan? Geen idee of deze methode werkt, vermoedelijk niet voldoende want er kwam veel minder troep uit. Woensdag dus ook overleggen met Liesbeth.

dakotah verstopt

Kortom: het wordt weer een lekker weekje. Gelukkig weinig afspraken, wel wat onderhandelingen voor m’n broer met een leverancier, maar verder doe ik het rustig aan. Ik heb zelf geen last van de warmte: ben gewoon naar fitness gegaan, en heb het hele huis goed gestofzuigd. Het is op m’n balkon 33 graden, in de warme achterkamer 29 en in de “koude” zitkamer 23 graden. Ik ga nu sokken en een lange broek aantrekken ….. heb het koud.

 
Een reactie plaatsen

Geplaatst door op juli 22, 2013 in Gezondheid katten

 

Tags: ,

Geef een reactie

 
