RSS

Genieten van de plantjes

15 Jul

De afgelopen tijd was het bar en boos met het weer. Afgunstig keek ik naar de weerberichten van de westkust van de USA. Zusje Ineke had het heel wat beter dan wij. Door alle toestanden met m’n zieke broer kon ik van de paar mooie dagen die we hadden niet eens genieten. Óf ik was bezig, óf ik was dermate uitgeput dat ik voelde dat nu in de zon zitten zou uitlopen op een instorting. Gek dat je gevoel je blijkbaar waarschuwt dat er iets niet in orde is.

Inmiddels ben ik vorige week aardig tot rust gekomen. Ik ben weer gezellig voor Jan (vinden we allebei :D) en gisteren hebben we dan ook een heerlijke zondag gehad. Flinke wandeling van 5 km aan het strand van Wijk aan Zee (ongelooflijk dat ik dat nu kan, mits ik goed in m’n vel zit) en daarna lekker uitpuffen op m’n balkon, kijken naar de Tour want de Mont Ventoux heeft toch een magische aantrekkingskracht, en genieten van de katten en de bloemen die eindelijk goed bloeien. M’n Dipladenia heeft het opgegeven om nog uit te lopen, maar wat er aan bloemen in zit komt gelukkig wel uit.

De katjes zijn lui, maar toch flink aanhalig, want ….. ze hebben hóngerrrrrr! Ik wist dat ze te zwaar zijn, en was al 2 maanden geleden begonnen met afwegen en minderen, maar na ons bezoek aan Liesbeth ben ik er écht werk van gaan maken. Resultaat na 2 weken: Dakotah 150 gram afgevallen, Ashmanti maar 50 gram, en Quast helemaal niks! maar die heeft als excuus dat hij overgezet wordt op Hill’s t/d voor z’n tanden. Volgende week woensdag gaat Ashmanti onder het mes omdat zijn tandvlees ernstig ontstoken is en Liesbeth vermoedt dat er meer aan de hand is. Ik ben bang dat hij misschien hetzelfde probleem heeft als z’n zus Dakotah, maar we zullen het zien. Zodra hij dat achter de rug heeft gaat Ashmanti ook op de t/d. Ze vinden het in ieder geval heerlijk dus dat komt wel goed.

Deze week ga ik zoveel mogelijk “vakantie houden” en dat zal voornamelijk bestaan uit een vakantiegevoel hebben en genieten van dit uitzicht. Dit jaar heb ik lavendel erbij voor de heerlijke geur:

balkon1

balkon2

 
8 reacties

Geplaatst door op juli 15, 2013 in Buitenwereld, Gezondheid katten

 

Tags:

8 Reacties op “Genieten van de plantjes

  1. Marloes

    juli 15, 2013 at 8:30 pm

    Wat ziet je balkon er prachtig uit!

     
    • margali

      juli 16, 2013 at 1:05 pm

      Dank je Marloes 😉 het werd ook hoog tijd hoor dat de boel ging bloeien. Half juli potverdorie. En dan te weten dat ik vroeger vaak al in februari (met jasje en dekentje) op m’n balkon in de zon zat. Dit jaar is het wel heel lang prut geweest. Ik moest ook flink bijbetalen op de gasrekening.

       
  2. Mieke

    juli 16, 2013 at 8:27 pm

    je balkon ziet er weer schitterend uit, en inderdaad kunnen we eindelijk genieten van het lekkere weer, heel veel warmer hoeft het van mij niet te worden, nu kan ik nog wat doen tussendoor en elke maandagochtend een duinwandeling, waar vele herten-kalfjes lopen en tot mijn verbazing (maar dat had ik al gehoord op de radio “vroege vogels” op zondagochtend) alweer burlende herten. verder genieten van de tuin, ik heb alleen een mol die alles overhoop haalt, en het is droog, heel droog en ontstaat de vraag water geven of niet, de sproeier moet uren aanstaan wil het enig effect hebben, dus ja. Morgen komt mijn zus en blijft een aantal weken, ze ontvlucht de warmte van Zuid Frankrijk, de Mont Ventoux maar dan nog iets zuidelijker.
    Marga, geniet van het mooie weer en fijn dat je weer lekker in je vel zit.

     
    • margali

      juli 19, 2013 at 7:08 pm

      Mieke die prachtige tuin van je kun je toch niet laten verdrogen? zou doodzonde zijn. Vanmiddag zag ik dat m’n Dipladenia niet alleen niet uitloopt, maar volgens mij hartstikke dood gaat. Nog nooit meegemaakt. Blaadjes zijn nog groen, hij barst van de bloemen maar die zien er een beetje vreemd uit. Beetje in elkaar gedraaid, volgens mij is-tie ziek 😦 Hij is vanaf het begin niet goed geweest maar dat weet ik aan de kou. Jammer.
      Ik wens je fijne dagen met je zus!

       
  3. Pieta

    juli 19, 2013 at 6:22 pm

    Je balkon ziet er schitterend uit en ook het weer is perfect voor je vakantie. Zon, bloemen, spelende katten en een goed boek, dat is al vakantie. Rust lekker uit, dat heb je wel verdiend na die hectische weken. Misschien nog een lekker wijntje erbij?

     
    • margali

      juli 19, 2013 at 7:14 pm

      Dag Pieta!! wat leuk je hier te zien. Volgens mij was je er afgelopen maandag niet (toch?) Vrij genomen? Ik vond dat een goeie opmerking van je laatst …. gewoon even een weekje niks “moeten” en lekker relaxen ook al ga je niet weg.
      Ik heb nog steeds een vakantiegevoel gelukkig, ook al doe ik verder alle normale routinedingen, dus vanochtend ook lekker gezwommen in dat warme water … Vanmiddag heerlijk bakken in de zon, beetje slapen, lekker lezen. Ik vermaak me wel. Tot ziens!

       
  4. Pieta

    juli 21, 2013 at 6:02 pm

    Hoi Marga, nee ik had mezelf nog geen vakantie gegeven, was een weekendje bij mijn broer. Ook een beetje vakantie. Hou je vakantiegevoel vast hoor. Zie je morgen hopelijk.

     
  5. Yvonne den Boer

    juli 22, 2013 at 8:12 am

    Wat ziet je balkon er mooi uit Marga,ik ben al aan de tweede lichting Petunia’s,allemaal uit hun krachten gegroeid.
    En zou er een ziekte zijn bij Dipladenia’s?
    Ik had een hele mooie,deed het schitterend en nu laat hij alles vallen en ik weet dat je er tot ver in de winter mee kan doen,normaal.
    Zonde,want je hebt een mooie donkerrode,die zie je niet zo vaak.
    Fijn dat je weer wat beter voelt,maar nu is het wel écht warm hé,ook voor de katjes,en dan krijgen ze ook nog zo weinig te eten,hi hi.
    Dat juist die kleine Dakota al zo veel is afgevallen zeg!

     

Geef een reactie

 
