RSS

Stinkiestink

11 Jun

Omdat ik momenteel middenin de renovatie van m’n keuken zit schrijf ik daar nu misschien wat veel over maar ik vind het leuk om de ontwikkeling van bijvoorbeeld zo’n aanrechtblad vast te leggen. Bovendien merk ik dat er hier flink meer gekeken wordt, dus misschien opeens belangstelling uit stukadoors-hoek 😉 Het is een vrij nieuwe techniek voor zover ik weet, maar Mano heeft er een “antieke” look aan gegeven met ronde randen terwijl het gebruikelijker is dat het in strakke en moderne interieurs wordt toegepast. Juist die ronde hoeken vind ik prachtig.

Zondag is het aanrechtblad geschuurd zodat je heel mooi kunt zien hoe het blad gesmeerd is. Het is geen egaal blad, gelijkmatig van kleur, maar je ziet de beweging van het smeren terug in het blad. Het is gesmeerd met Beal Mortex (kleur 29). Er is dus ook geen ander blad dat er zo uitziet want elk blad wordt weer anders gesmeerd.

geschuurd1

geschuurd2

Vanmiddag is het blad bewerkt met epoxyhars (als ik het goed onthouden heb) waardoor het blad waterdicht en keihard wordt, en ook wat donkerder van kleur zoals je ziet. Het stinkt alleen behoorlijk dus ik zit met handdoeken tegen de onderkant van de deuren om de lucht buiten te houden. natuurlijk staan balkondeuren wagenwijd open.

epoxy1

epoxy2

Beetje lastig fotograferen omdat er een laken voor het raam hangt vanwege de zon, en het blad glimt …. Vandaag is Mano ook begonnen met het schilderwerk, en eind deze week – zondagavond – moet alles klaar zijn.

Uitvoerder: Mano Smit Stukadoors & Afbouwbedrijf – Zaandijk – tel 06 547 374 32 – mano.smitstukadoors@gmail.com

 
5 reacties

Geplaatst door op juni 11, 2013 in Keuken

 

Tags: , , , , , , , ,

5 Reacties op “Stinkiestink

  1. Mieke

    juni 11, 2013 at 7:08 pm

    Hallo Marga,
    Ik vind het inderdaad heel leuk om te volgen en ik ben heel benieuwd hoe het blad straks bevalt en /of er geen kringen in het blad ontstaan. Het ziet er mooi uit.
    groetjes
    Mieke

     
  2. margali

    juni 11, 2013 at 7:12 pm

    Mieke er schijnt een soortgelijke methode te bestaan maar dan zit er kalk door heen en ik meen dat je dan wel zit met een blad dat regelmatig onderhoud nodig heeft en kwetsbaar is. Dit blad is onderhoudsvrij en ik kan het bijvoorbeeld met allesreiniger schoonmaken als ik dat zou willen.

     
  3. Marco

    september 24, 2014 at 11:22 pm

    Dag Marga,

    Ik sta op het punt om voor een zelfde soort afwerking te kiezen, Beal mortex, maar ben wel heel benieuwd naar je ervaring nu een aantal jaar later. Ik denk dan vooral aan de vlekgevoeligheid maar zeker ook aan de hardheid van het materiaal. Krasvast bijv?

    Zou je mij je ervaring kunnen delen, evt via email?

    Vr groet,
    Marco Mulder

     
    • margali

      september 25, 2014 at 7:07 am

      Ik zal je later vandaag wat foto’s mailen hoe het er nu uitziet.

       
  4. Marco

    september 25, 2014 at 9:21 am

    Dat zou fantastisch zijn. Ben heel benieuwd!

     

Geef een reactie

 
