RSS

Kamperen

30 Mei

Dinsdagavond belde Mano dat hij al op donderdag – vandaag dus – kon beginnen met de renovatie van m’n keuken, in plaats van op 10 juni. Gelukkig had ik al een voorgevoel en was bijtijds met voorbereidingen begonnen. Dus halsoverkop gisteren m’n keuken leeg gemaakt en een noodkeuken in de achterkamer gemaakt. De komende 2-3 weken geen gasstel, geen wasmachine, geen warm water uit de kraan want om steeds daarvoor m’n douche aan te zetten is ook niks. Dit is een oud huis uit 1903, en het aanrecht dat er nu uit gaat is nog origineel. De keukenkastjes staan pal tegen de buitenmuur zonder achterkant of bodem erin, dus altijd stof/gruis. De pannen stonden gewoon op de grond of op de plank er boven.

keuken1

keuken2

keuken3

kampeerkeuken

De katjes zijn nog erg onwennig natuurlijk. Alle vloeren van keuken en hal zijn keurig afgeplakt, en ik ben benieuwd of ze dat laten zitten. De keuken blijft verboden gebied maar de hal is natuurlijk prachtig om doorheen te racen. Er ligt zelfs een oud kleedje voor Dakotah 😀

 
5 reacties

Geplaatst door op mei 30, 2013 in Keuken

 

5 Reacties op “Kamperen

  1. Marjolijn

    mei 30, 2013 at 2:52 pm

    Succes met de renovatie en het ‘kamperen’. Wij zijn al 2 weken aan het kamperen hahaha. Zitten in onze caravanin Oostenrijk.

     
  2. hanny en jaap harreman

    mei 31, 2013 at 9:54 pm

    sterkte marga, afgelopen maandag was bij ons de laatste dag van de renovatie, ook 3 weken in stof en troep gezeten alles stond op zijn kop, bij ons werd douche, gastentoilet en keuken gedaan,plus overal nieuwe ramen erin, en jij hebt dus al 90 jaar een prachtig aanrechtblad erin zitten, ik ben er jaloers op, ik heb nu zelf een nepsteenblad. maar geef mij dat ouderwetse maar 🙂 hou die schatjes van je goed in de gaten want het zal voor hen heel veel stress meebrengen, knufff

     
    • margali

      mei 31, 2013 at 10:40 pm

      Dag Hanny, wat fijn voor jullie dat het achter de rug is. Ik had zelf niet precies voor ogen wat voor aanrechtblad ik wilde, en hield m’n hart vast voor de kosten. Maar Mano is stukadoor en heeft al vaak aanrechtbladen gegoten dus toen was de keus snel gemaakt. Ik ben echt heel benieuwd hoe hete gaat worden, heb eigenlijk geen idee. Volgens mij heb ik straks een heel andere keuken, ook al blijft bijna alles zoals het was. Ik vind altijd belangrijk om de oude sfeer te behouden dus de houten draaiknoppen op de kastdeurtjes worden gewoon aangepast en opnieuw gebruikt. Die skatjes hier zijn inderdaad wel een beetje gestressed want alles gaat anders (eten maken, kam-borstel ritueel) maar tegelijk zijn ze ook nieuwsgierig en zouden ze het liefste ook meehelpen met schuren en schilderen …. Quast heeft al een kwast 😀

       
      • hanny en jaap harreman

        juni 1, 2013 at 7:54 am

        hahahaha marga, die quast is me een kwast hoor, geniet veel van hem ook van de andere lieverds maar net zoals ben mijn favoriet was, is nu mijn favorietje quastje.
        nou meis over je verbouwing, ik ga er vanuit dat het allemaal voorspoedig verloopt en dat je een geweldige keuken krijgt, op de foto’s vond ik het al een geweldige keuken maar ja ermee werken is natuurlijk een tweede als er altijd gruis valt, dat had ik met mijn vakantiewoning ook, dat was iedere maal afwassen voor ik kon beginnen, nou meis ik ga voor een paar dagen naar de camping, en ik geniet dan weer als ik terugkom van je berichtjes, dus ga vooral zo door :), lieve marga, geniet van je nog rustige weekend en maandag is de start van een mooie nieuwe keuken, knuffff

         
  3. marijke

    juni 1, 2013 at 8:40 am

    Sterkte met alle rotzooi maar straks zit je met een mooie keuken. Ben benieuwd hoe hij gaat worden want ik vind jouw keuken eigenlijk erg mooi, met al die oude kastjes en ook de indeling, uit mijn jeugd eigenlijk. Maar je moet er goed in kunnen werken.

     

Geef een reactie

 
