RSS

Katjes en duifjes in de zon

27 Mei

Wat een heerlijk weer vandaag. Het begon al goed: Dakotah’s oog is weer OK en hoeft niet meer gezalfd te worden, Quast z’n fatlip is volgens mij praktisch weg, dus dat is al reden genoeg om blij te zijn. Gisteren een strandwandeling gemaakt met Jan, en toen waren we al heel tevreden dat het droog was. Maar vandaag was het feest, volop zon!. Vanochtend vroeg ging ik al naar fitness, en toen ik thuis kwam zag ik dat de katten ook aan fitness of kickboksen gedaan hadden, ik weet alleen niet wie:

gevochten

Ik heb lekker alle deuren open gezet en ben toen maar alles gaan stofzuigen. Wat een puinhoop van haarplukken. Vanmiddag hebben ze heerlijk op het balkon in de zon gelegen, en houden tegelijkertijd alles buiten goed in de gaten. In de boom vlak voor m’n keukenraam zit een duif te broeden, en er is ook een stel dat overweegt om de vensterbank als nestelplek te kiezen maar volgens mij vinden ze het toch te onrustig 😀

lekker buiten

duifjes

zwangere duif

Zelf heb ik niet in de zon gezeten: ik moest naar m’n broer en dat betekende weer een fikse fietstocht. Maar het was tenminste wél ideaal fietsweer. Ik erger me trouwens wild aan de vele fietsers die een telefoon aan hun oor hebben. Geen enkele aandacht voor het verkeer, al helemaal niet als ze sms-sen, en oh wee als je met een groep fietsers stilstaat voor een stoplicht. Licht gaat op groen en meteen een opstopping want probeer maar eens met 1 hand aan je stuur vaart te zetten en op te stappen …. dat lukt de meesten dus niet. En al helemaal niet als je ook nog een kind in een zitje voorop hebt. Onderweg in Oost trouwens een vent tot de orde geroepen: hij stond te turen in een parkeerautomaat (snap ik want die krengen zijn allemaal verschillend en soms onbegrijpelijk) maar z’n peutertje van nauwelijks 2 jaar liep 10 meter verder op een smalle strook tussen het fietspad en de weg met auto’s … ik kreeg bijna een hartverzakking. Kortom: het was een gevarieerd dagje.

 
Een reactie plaatsen

Geplaatst door op mei 27, 2013 in Buitenwereld, Katten

 

Geef een reactie

 
