RSS

Dakotah heeft ook een nat oogje

21 Mei

Afgelopen vrijdagavond zag ik dat Dakotah een nat linkeroogje had. Lekker vlak voor het Pinksterweekend. Ik zag een beetje wit tussen het vocht, een beetje knijpen af en toe. Heb het afgewacht en het is naar mijn gevoel wat verbeterd, ik zie alleen helder traanvocht, maar als ze een tijd geslapen heeft zit dat oog wel dichtgeplakt. Je kunt een beetje korrelige opgedroogd rand langs haar wimpers voelen. Ze krijgt het zelf makkelijk weer open maar toch. Hopelijk belt Liesbeth me vanavond even of ik nog moet afwachten of dat ik tóch maar met Fucithalmic aan de slag moet.

oogje dakotah

Alsof ze het gehoord hebben …. Herman belt  nu net op dat Liesbeth wil dat ik met de Fucithalmic ga starten. Kijken of dat gaat lukken met dat kleine ding. Met Quast ging het goed, maar op een of andere manier heb ik grote moeite met kleine katjes zoals Dakotah … krijg ik geen greep op. Zo dadelijk meteen maar een eerste poging doen.

Eerste dosis zalf zit er in. Geen probleem, maar ze wist duidelijk niet wat haar gebeurde 😀 Zal morgen wel anders zijn. Het is voor het eerst sinds haar gebitsproblemen dat ik haar weer iets moet geven. Ze vertrouwt me nu véél meer … na het zalven was ze nu heel relaxed. Quast kwam belangstellend kijken wat ik met  “zijn” zalf deed. Meneer is weer op volle toeren, z’n fatlip is wat minder fat, wel zitten er 2 nieuwe kleinere pukkeltjes op dus het is nog niet uitgewoed. Maar geen zweren gelukkig.

Quast zou graag mijn broodje uit dat kleine oventje jatten… je zag die kop zoeken en draaien of er nou echt geen manier te vinden was om dat voor elkaar te krijgen.

Quast en het broodje

Gisteren heb ik ook nog afspraken gemaakt over de renovatie van een stuk van mijn keuken. Het oude nog originele aanrechtblad moet vernieuwd worden, met nieuwe keukenkastjes eronder want ik werk nu met kastjes die geen achterwand hebben en de buitenmuur is koud. De kastjes worden door een meubelmaker gemaakt met dezelfde profieltjes als de oude kastdeurtjes. Ik krijg een mooi blad van beton-ciré in ongeveer dezelfde kleur als mijn houten blad van het gasstel. Verder gaat alles geschilderd worden. Na ongeveer 15 jaar mag dat wel. Over 3 weken – mogelijk al eerder – gaat Mano beginnen. Ik zal ongeveer 2-3 weken zonder keuken zitten …. kreun. Hoe moet ik aan de katten vertellen dat we hun  privé-kambeurten straks even ergens anders gaan geven….en waar haal ik de energie vandaan om alles leeg te halen. Zal het maar weer in fasen doen.

 
 

Geef een reactie

 
