RSS

Puinhoop

10 Mei

Vanochtend werd ik wakker met 2 ontstoken ogen ( ja ja óók ik zit nu te knijpen :D) dus ik heb met moeite bij Quast in 2 ogen z’n oogzalf gekregen. Vervolgens heb ik bij m’n huisarts een flesje druppels voor mezelf gehaald en zit ik nu met een pijnstiller en een allergiepil op de bank. Zal straks wel in slaap vallen denk ik, maar dat kan ik goed gebruiken want ik slaap slecht ’s nachts. Ik zag wél dat Quast een “fat lip” heeft. net als vorig jaar. Heeft te maken met het Eosinofiel granuloom op z’n lip dat Liesbeth constateerde toen ze hem vorig jaar voor het eerst zag. Dat was toen genezen, maar zo te zien komt het nu weer terug. Zal denk ik/hoop ik seizoensgebonden zijn en over een aantal weken weer weg zijn. Ik doe er in ieder geval even niks aan

Ik zei gisteren al dat ik zorg had en dat Dirk mij dat even had doen vergeten. Het is hier namelijk toch een beetje een puinhoop: ik ben uitgeput, m’n allergie is sinds vannacht superaktief, m’n artroseknie gooit de laatste tijd m’n lijf compleet uit het lood waardoor m’n rug steeds op slot gaat. Alles behandelbaar met meds en therapie maar het kost tijd.

Het moeilijkste: ik heb zorg over m’n broer en ben al een paar maanden aan het proberen om wat zaken voor hem te regelen. Dat betekent dat ik regelmatig naar hem toe moet, een half uur fietsen naar zijn huis en dan een aantal slopende uren daar zijn. Emotioneel en fysiek erg zwaar. Ik heb nu de handdoek in de ring gegooid en m’n jongste broer gevraagd of hij me kan helpen, en die schat staat weer direkt voor me klaar, net als indertijd bij m’n moeder. Volgende week komt hij me ophalen en gaan we samen met zijn auto naar onze broer. Dat scheelt mij veel inspanning en bovendien scheelt het zoveel als je het samen kunt doen.

fat lip 1

fat lip 2

 
6 reacties

Geplaatst door op mei 10, 2013 in Buitenwereld, Gezondheid, Gezondheid katten

 

6 Reacties op “Puinhoop

  1. marijke

    mei 10, 2013 at 1:21 pm

    Gelukkig dat je broer je komt helpen, kan mij voorstellen dat het je teveel wordt op een gegeven moment en als dan je lichaam je ook nog in de steek laat houdt het op. Ik hoop dat jullie samen je broer kunnen helpen, wat moet het moeilijk zijn om je broer zo slecht te zien en zo te moeten knokken om nog dingen voor hem gedaan te kunnen krijgen. Sterkte.

     
  2. Nienke

    mei 10, 2013 at 6:06 pm

    Heb je het 2-ontstoken-ogen-virus ook naar mij gestuurd? De katjes hebben er (nog) geen last van gelukkig, maar bij mij ziet het er niet fris uit en ik houd mijn zonnebril maar op omdat ik weinig licht kan verdragen.
    Ik vind trouwens niet dat je de handdoek in de ring gooit mbt je broer hoor, je neemt alleen wat gas terug en dat lijkt me in jouw situatie alleen maar verstandig.
    Take care, Nienke

     
    • margali

      mei 10, 2013 at 6:11 pm

      Bah Nienke, ik hoop voor jou dat je er snel van af bent. Het is lastig als je zo soepig uit je ogen kijkt. Ik heb er gelukkig wel goeie druppels voor die ik al jaren gebruik in de pollentijd. Dankzij m’n gewaardeerde allergoloog ben ik altijd tot de tanden gewapend als alles gaat bloeien. Ik heb er nu ook keelpijn bij dus dat gaat prima 😀 Beterschap!!

       
  3. Nienke

    mei 10, 2013 at 6:38 pm

    Weet je wat het gewoon is: we hebben allemaal behoefte aan rust en aan het zonnetje 🙂
    Tot die tijd redden we ons met verschillende en de pollen blazen we gewoon weg 😉

     
  4. Mieke

    mei 11, 2013 at 6:53 pm

    Dag lieve Marga,
    Dat is wel weer erg veel wat je op je bordje krijgt, maar heel fijn dat je de zorgen even met je andere broer kunt delen, het is natuurlijk niet van de laatste tijd, maar al heel erg lang dat je heel veel zorgen om je broer hebt. Ik weet niet of hij zich dat realiseert, maar hij heeft in ieder geval een zus uit duizenden.
    Groetjes Mieke.

     
  5. Marjolijn

    mei 11, 2013 at 8:38 pm

    Ach jee Marga. Het zit je niet mee zeg. Maar wat fijn dat je jongste broer je nu gaat helpen. Scheelt toch als je het samen kunt doen en in ieder geval hoef je niet te fietsen. Heel veel sterkte met alles.

     

Geef een reactie

 
