RSS

Quast in de fik

01 Mei

Nog maar nauwelijks is z´n oog genezen of hij zorgt al weer voor de volgende schrik: toen ik eten voor de katten ging maken is hij er in geslaagd om z’n staart in de fik te steken. Honderden keren heb ik geprobeerd om Quast en Ashmanti van het gasstel weg te houden als ik water warm maak voor hun voer, maar als ik er met m’n rug naar toe sta om op het aanrecht het voer in bakjes te doen lopen ze er tóch weer over heen. Quast springt muisstil. Het gaat meestal goed omdat ik de fluitketel op de achterste pit zet. Dit keer ging het fout. Klik op de foto voor een video:

Quast in de fik

 
7 reacties

Geplaatst door op mei 1, 2013 in Streken van Quast

 

7 Reacties op “Quast in de fik

  1. marijke

    mei 2, 2013 at 12:58 am

    Wat een kat. Je moet zeker ogen in je achterhoofd hebben. Gelukkig is het goed afgelopen.

     
  2. Mieke

    mei 2, 2013 at 12:59 pm

    Hallo Marga,
    het is niet te filmen! nu ja het resultaat heb je gefilmpd, ik kon het niet laten maar misschien is dit een oplossing: http://www.pasopshop.nl/contents/nl/d522_FORNUISREKJES.html.
    Groetjes en sterkte met deze waaghalzen.
    Mieke

     
    • margali

      mei 2, 2013 at 7:49 pm

      Mieke wat een leuke link is dat. Geen idee dat zoiets bestaat. Ik zie alleen geen oplossing voor onze Quast op die site. Hij springt zo enorm hoog, en loopt overal overheen. Ik ga me aanwennen dat als er iets op het gas staat ik er met m’n neus bovenop blijf staan en dus even niks aan het aanrecht doe. Heb al jaren de gewoonte om hete pitten af te dekken met een sudderplaatje, dus eenmaal; klaar met het gas is het wel veilig. Ashmanti is toch een stuk rustiger en minder avontuurlijk (laat ik het maar netjes zeggen) dan Quast. Namens de heren bedankt voor de tip!!

       
  3. Nienke

    mei 2, 2013 at 7:18 pm

    Oeps … Never a dull moment met meneer Quast!
    Gelukkig goed afgelopen.

     
  4. Marjolijn

    mei 3, 2013 at 2:35 pm

    Jeetje zeg, gelukkig is het goed afgelopen. Ik heb het eens meegemaakt met onze 1e kat. Ik steek het gas aan, stap opzij om de pan te pakken, springt Panda boven op het gas. In mijn paniek wil ik het gas uitdraaien, me niet realiserend dat ik het dan eerst van laag naar HOOG draai. Whoefffffff hele Panda’s buikharen verschroeid. Ik heb ‘m nog in een natte doek gewikkeld, maar gelukkig ging het alleen om verschroeide haren. Maar mijn god, wat een schrik zeg.

     
    • margali

      mei 4, 2013 at 7:30 pm

      Marjolijn je schrikt je inderdaad wezenloos. Wat heb jij met Panda ook geluk gehad zeg.Ik had het te laat in de gaten, en toen was het leed al geschied. M’n neus waarschuwde me want het stonk opeens verschrikkelijk. Gebeurt me nu dus niet meer: ik blijf er gewoon bij staan en hou beide heren goed in de gaten en weg van het gas.

       
  5. Matthieu Meewis

    mei 19, 2013 at 5:01 pm

    verdorie, wat maakt ‘ie er een zooitje van. ik zag ’t filmpje

     

Geef een reactie

 
