RSS

Quast pakt de draad weer op

10 Apr

Maar wel heel rustigjes aan. Vanochtend stuurde ik Liesbeth en Corien een email:

vanochtend heeft Quast voor het eerst in de groep en zelfstandig gegeten. Ik merkte gisteren al dat hij belangstelling voor buiten kreeg, paar keer lang buiten naar de vogels zat te kijken. Vanochtend zoals gebruikelijk 3 bakjes natvoer klaargemaakt en even voor z’n neus gehouden. En ja hoor, hij liep vanuit de keuken mee naar de poezenkamer en ging zelf uit z’n vaste bakje eten. Hij “praat” nu ook tegen me, speelt nog niet, ligt nu al weer te slapen, maar het begin is er. Hij heeft duidelijk een jasje uitgedaan … Zal blij zijn als hij weer de tent afbreekt. liefs, marga

 
3 reacties

Geplaatst door op april 10, 2013 in Gezondheid katten

 

3 Reacties op “Quast pakt de draad weer op

  1. Yvonne den Boer

    april 11, 2013 at 2:59 pm

    Ik heb even bij gelezen,fijn dat het ergste achter de rug is met Quast,hopelijk nu elke dag wat beter,wat zal je genieten van de dag dat hij als vanouds de tent afbreekt Marga!
    Wat een zorg heb je dan toch hé,als er één ziek is,niet te doen bijna!

     
    • margali

      april 11, 2013 at 3:51 pm

      Och Vonne, ik ben natuurlijk veel gewend. Dus eigenlijk is dit wel prima te hanteren. Ik vind de twijfel van “moet ik naar Liesbeth of niet” misschien nog het moeilijkste. Maar het gaat echt vreselijk langzaam hoor. Het eten gaat nu een beetje beter met kunst en vliegwerk. Ik heb hem in de eerste week 4 keer met de spuit moeten voeren en dat hoeft nu niet meer. Maar ik moet nog steeds heel goed naar hem kijken, ik geef eerst op de vertrouwde manier eten en als dat niet lukt kijk ik naar wat hij aangeeft en maak daar gebruik van. De andere katten stimuleren hem ook tot (een beetje)eten: concurrentie is een goeie verleider 😀 Hij speelt niet, hij loopt soms eventjes door het huis maar gaat snel weer liggen. Het is nog steeds héél stil in huis …….

       
  2. Marjolijn

    april 11, 2013 at 6:59 pm

    Och die lieve Quast, gelukkig gaat ie wat vooruit. Ik zie het helemaal voor me zoals je het beschrijft en ik weet hoe je je voelt. Wat kan je dan blij zijn met elk klein stapje vooruit. Sterkte en hopelijk blijft het zo vooruit gaan en breekt Quast idd binnenkort de tent weer af.

     

Geef een reactie

 
