RSS

Dag 6: eindelijk beetje beter

08 Apr

Dakotah troost Quast                                                         Dakotah houdt Quast lekker warm

Gisteren was het nog steeds waardeloos. ’s Ochtends had Quast met kunst en vliegwerk een afgestreken eetlepel brokjes op en verder niks. Brokjes permanent neerzetten heeft geen zin want hij komt niet van z’n plek af, vindt stil-liggende brokjes in een bak oninteressant en intussen eet Ashmanti alles op…. Gisteravond vond ik het genoeg en heb ik hem 2 keer met de spuit een kleine portie a/d gevoerd. Hij was natuurlijk een beetje onwennig, maar door mijn rust en routine ging het eigenlijk als vanzelf goed. Ik had losjes m’n arm om hem heen dus hij had elk moment kunnen wegspringen maar deed dat niet.

Vanochtend wou hij eerst niks maar heeft later weer achter een paar brokjes aangesjokt (hardlopen is er niet meer bij). En later een bodempje a/d opgelebberd omdat ik met een vinger eerst de andere katjes een likje gaf en dan hem. Uiteindelijk at hij het restje zelf op …. concurrentie is een goeie stimulans. Overdag weer alleen maar slapen en liggen, vanmiddag was de kist onder de klimpaal in de poezenkamer favoriet. Dat is toevallig ook bij de plek waar ik altijd natvoer neerzet. Toen ik om 6 uur drie bakjes neerzette bleef Quast in z’n kist, maar toen ik uiteindelijk z’n bakje vlak voor z’n neus neerzette at hij achter elkaar zelf alles op. Hèhè ….. dat was voor het eerst. Hij ligt nu weer knock-out in de vensterbank.

Vanochtend heb ik met Liesbeth overlegd. Volgens haar kan het wel eens 2-3 weken duren voordat dit virus uitgewoed is. Ik moet iedere dag een héél kleine vooruitgang blijven zien, en mocht er een stagnatie in die vooruitgang zijn dan kan ik op de praktijk nog Cerenia ophalen. Dat schijnt bij rottigheid in de bovenste luchtwegen nog wel eens te helpen, soms beter dan antibiotica. Ook al heeft Quast een schone neus, ik hoor nog steeds die wat zwaardere ademhaling, dus mogelijk ruikt en proeft hij niks. Is dus iets om achter de hand te houden. Wordt vervolgd…..het is nog steeds stil in huis 😦

 
Een reactie plaatsen

Geplaatst door op april 8, 2013 in Gezondheid katten

 

Tags: , ,

Geef een reactie

 
