RSS

Koorts

05 Apr

Vandaag is de derde dag dat Quast ziek is. Er zat geen spat verbetering in, en dus toch maar voor het weekend nog naar Liesbeth. Ze was zo lief om me in haar overvolle schema er tussen te zetten. (Dank aan Herman voor je bemiddeling, jullie zijn geweldig!). Jan heeft me zowel heen als terug kunnen rijden tussen z’n andere ritten door, en dat was ook heel fijn. Hij was best bezorgd ook over onze rooie.

Quast blijkt 40.6 graden koorts te hebben, licht opgezwollen keelklieren, bovenste luchtwegen maken wat lawaai. Flinke virale infectie, en ik moet hem de komende dagen Metacam geven (werkt koortsverlagend en ontstekingsremmend).

Liesbeth laat hem altijd vrij rondlopen in de spreekkamer, en meneer heeft alle assistentes een voor een in audientie ontvangen terwijl hij op de rubber mat van de grote weegschaal in het zonnetje lag, op z’n rug met z’n poten in de lucht, rollebollend en kopjes gevend. D’r moet een lekker luchtje aan die rubber mat hangen want hij lag er bij te kwijlen …. wat is het ook een charmeur die Quast.

Ik ga zo even spuitbus-slagroom halen. Kijken of ik hem daarmee aan de praat krijg. Heb Corien al gerustgesteld dat ik bij Quast écht niet ga spuitvoeren. Vanochtend heeft hij zo’n 20 gram brokjes gegeten (gek want dat wou hij eerst dus niet) dus hij heeft wel iets binnen. Update: de slagroom mag ik houden zegt Quast …..  Doe ik vanavond maar op m’n toetje.

Overigens was Ashmanti ongelooflijk hanig tegen Quast toen we thuis kwamen. Jan moest lachen en sprak z’n vriend even vermanend toe dat hij de zieke met rust moest laten. Alles is nu weer rustig, en ik wacht wel af wanneer de Metacam gaat werken.

Vrij snel dus …. hij heeft net ruim 5 gram brokjes gegeten en ligt nu te slapen.

 
1 reactie

Geplaatst door op april 5, 2013 in Gezondheid katten

 

Een Reactie op “Koorts

  1. marijke

    april 5, 2013 at 3:57 pm

    Hoop dat hij snel opknapt die druktemaker dat moet gewoon. Sterkte met hem Marga.

     

Geef een reactie

 
