RSS

Quast is ziekjes

03 Apr

Afgelopen nacht kwam hij niet op m’n bed maar ging meteen in het mandje aan het voeteneind liggen. Eigenlijk is dat het mandje van Dakotah, die dus helemaal ontheemd maar aan m’n voeten ging liggen. De hele nacht heeft Quast daar gelegen en zich niet verroerd, niks voor hem. Anders begint hij rond 4 uur te keten en zet ik alle katten de slaapkamer uit, nu bleef alles liggen tot de wekker ging om 7 uur. Hij heeft vandaag matig gegeten: natvoer wel vrij goed, maar droge brokken daarna hoefde hij niet en direkt daarna ging weer naar m’n slaapkamer in plaats van m’n huis te verbouwen. Het kan natuurlijk een virusje zijn.

Maar het zou ook iets anders kunnen zijn: ik zag namelijk gisteren hoe hij in de bakken met heideplanten aan het ‘grazen’ was. Later toen hij op schoot lag zag ik allerlei zwarte plekjes op z’n kin dus ik zat al aan acné te denken totdat bleek dat ik het er zo af kon wippen met m’n nagel. Het waren doppen van de heide en aarde. Misschien heeft hij daar zoveel van gegeten dat hij nu buikpijn en een prop in z’n darmen heeft?  Intussen heeft hij vanavond toch vrij redelijk gegeten, met extra vocht. En nu wil hij niet op schoot, anders altijd een verplicht nummer, en ligt hij in de stoel. Dakotah kwam al aanrennen om ook op schoot te klimmen totdat ze zag dat hij in de stoel lag. Als een speer ging ze er bij liggen en keurde mij geen blik meer waardig.

grazen                                                               Grazen in de heideplantenkin met doppen                                                               Kin vol heidedoppen 😀ziekjes                                                                Echt niet lekker

 
2 reacties

Geplaatst door op april 3, 2013 in Gezondheid katten

 

2 Reacties op “Quast is ziekjes

  1. Nienke

    april 3, 2013 at 7:19 pm

    Gelukkig is “zuster Dakotah” bij hem in de buurt.
    Ik hoop dat hij snel weer gaat keten!

     
  2. margali

    april 3, 2013 at 7:34 pm

    Nienke dat hoop ik ook want het is hier bàr ongezellig zo, en erg stil in huis. En ik zit hier helemaal alleen op de bank zonder m’n beenwarmers ….snik.

     

Geef een reactie

 
