RSS

Stil

29 Mrt

Gisteren heeft iemand via Google gezocht “wat is er gebeurd met Margali” en tja, ik heb de laatste weken veel op m’n bordje. En dus ben ik hier even niet zo veel …. wel ontzettend lief dat mensen me in de gaten houden blijkbaar 😀

Met de katjes gaat het prima gelukkig. Geen vuile broeken meer omdat ik nu alle voer waar ze van aan de dunne gingen afgevoerd heb naar de SAZ. De tweede lading hebben ze gelukkig met de auto opgehaald want ik was niet meer in staat om nóg een keer zo’n lange fietstocht te maken. De Porta21 komt er niet meer in: zowel de kip als de vis gaven problemen, echt heel raar. Ze krijgen nu Hill’s natvoer gemengd met Whiskas 3 x per dag, en 2 x per dag een portie Hill’s brokken. Ze eten als bootwerkers en vinden het héérlijk. Nog steeds geniet ik van die graag etende katjes. De hoeveelheid heb ik een klein beetje teruggeschroefd want ze werden toch nog steeds zwaarder.

De afgelopen weken heb ik fysiek zwaar werk gedaan. Ik moest m’n zolderkamer leeg ruimen en daar stónd me toch een troep. Fijn dat ik afvalstortbakken hier voor de deur heb, en 1x per week grof vuil buiten kan zetten. Ik moet nu rust nemen want alles deed me zeer. Het is natuurlijk niet slim om zo’n klus te doen, maar soms moet je even onverstandig zijn en doordouwen. Met een Tramadol achter m’n kiezen is het te doen. Tegelijkertijd maakt dat extra vermoeid dus is er geen energie voor m’n blog.

Ook ben ik de laatste weken erg bezig voor m’n broer. Ik moet voorzieningen voor hem zien te regelen en loop keihard tegen de enorme wirwar van regels in de gezondheidszorg aan. Het lukt wel, maar alleen door me voor 100% daar op te richten en alles te laten vallen. Dagenlang zitten wachten om teruggebeld te worden (doen ze ook netjes) om vervolgens doorgestuurd te worden naar het volgende loketje voor de volgende stap. Soms heen en weer omdat dingen niet goed gecommuniceerd zijn. Het is tenenkrommend maar er zit niets anders op.

En dan is er nog een heel emotionele confrontatie met mijn (verre) verleden, volkomen onverwachts. Ik ben niet iemand die daar voor wegloopt, zeker als ik denk dat ik daarmee dat verleden beter kan plaatsen en verwerken . Dus aanstaande woensdag heb ik een gesprek dat me waarschijnlijk na 17 jaar duidelijkheid zal geven.

Alles bij elkaar maalt het soms in m’n kop en moet ik me héél mindful proberen te gedragen om op de been te blijven. Goeie oefening, en ik kijk ook regelmatig naar Quasteman die mijn voorbeeld is. Zoals hij in het hier en nu leeft, nieuwsgierig, gretig, vol energie gericht op dat éne balletje of dat vliegje, en een seconde later is het weer iets anders dat z’n aandacht vangt. Hij staat open voor alles, vooral pret en lol, en als hij moe is gaat hij gewoon liggen en is vertrokken …. knockout 😀

Quast in rust

 
10 reacties

Geplaatst door op maart 29, 2013 in Buitenwereld, Gezondheid, Vroeger

 

10 Reacties op “Stil

  1. Marjolijn

    maart 29, 2013 at 2:13 pm

    Ik vond het ook al een beetje stil hier. Maar heel begrijpelijk zoals ik nu lees. Gelukkig met de katjes alles goed, daar kan je dan toch weer van genieten. Marga, pas een beetje op jezelf !!! En voor woensdag heel veel succes/sterkte.

     
  2. margali

    maart 29, 2013 at 3:00 pm

    Dank je wel Marjolijn, dat doet me goed. Dat het met de katjes goed gaat, en met Jan en mij, is het allerbelangrijkste. Dat zijn de kostbare zaken in het leven. Ik wens jullie een fijne Pasen!
    groetjes
    marga

     
  3. Marjolijn

    maart 29, 2013 at 3:52 pm

    Voor jullie ook een fijne Pasen.
    Wij krijgen bezoek. Mijn pa, broers, zus, schoonzussen, zwager en neefjes en nichtjes. Peter en ik gaan koken. We waren altijd allemaal 1e paasdag bij mijn ouders. Ma maakte allerlei lekkers. Dit is het eerste jaar dat mam er niet bij is. Peter en ik willen de traditie in ere houden en hebben iedereen hier uitgenodigd. De reacties op de uitnodiging waren erg positief. We zijn dan met zo’n 18 personen. Wij gaan morgen alvast een beetje voorbereiden. Heb er veel zin aan. Koken en mensen verzorgen is mijn lust en leven. Ben benieuwd hoe het gaat zondag.

     
    • margali

      maart 29, 2013 at 4:12 pm

      Joh dat is een geweldig idee. Heb ik indertijd ook gedaan na het overlijden van mijn moeder. Pas na een jaar was m’n zusje in staat om vanuit de USA over te komen, en ik heb toen de rest van onze familie bij elkaar geroepen. Konden ze ook meteen kennismaken met Jan 😀 We hebben de hele dag gekletst en samen gekookt en gegeten, hartstikke leuk. Bij ons is het helaas geen traditie gebleven hoewel ik dat best leuk had gevonden. Ik wens jullie heel veel plezier, en let er goed op dat je niet alleen aan het zorgen bent in de keuken maar dat je ook van het gezelschap kunt genieten.

       
  4. Marjolijn

    maart 29, 2013 at 5:05 pm

    Ow wat grappig dat je het herkent en dat je het ook hebt gedaan met je familie. Lijkt me ook heerlijk, lekker koken, samen eten, samen kletsen. Het komt toch niet vaak meer vooe dat we zo allemaal bij elkaar zijn. En dankjewel, ik zal proberen ook van het gezelschap te genieten hahaha. Groetjessss.

     
  5. ellen

    maart 29, 2013 at 6:09 pm

    dikke knuf vanuithier en van je meisje

     
  6. marijke

    maart 30, 2013 at 1:38 pm

    Sterkte Marga met alles, het regelen voor je broer en de confrontatie woensdag. Klamp je maar vast aan Quast zij zijn onze rots in de branding.

     
  7. Yvonne den Boer

    maart 31, 2013 at 9:19 am

    Ook ik heb hier tig keer gekeken en werd een beetje ongerust!
    Heel veel sterkte met alles waar je doorheen moet Marga,maar die opgeruimde zolder doet vast wel goed,denk ik!
    Heerlijk dat je zo’n goedvoorbeeld in huis hebt,die foto is op zich al heel rustgevend zeg!
    Fijne Paasdagen hoor met al die je lief is hoor!

     
  8. Nienke

    maart 31, 2013 at 9:22 pm

    Sterkte met alles Marga!

     
  9. Margo

    april 3, 2013 at 9:11 am

    Hi Marga ,
    Ik vond het inderdaad al verdacht stil hier . Het is ook niet nix v.w.b. de afgelopen weken .
    Ik wens je voor nu heel veel sterkte en ’n dikke knuf voor de katjes !
    Liefs Margo.

     

Geef een reactie

 
