RSS

Katten kammen

07 Mrt

Katten houden van routine, en vanaf het begin heb ik dagelijks de katten gekamd precies zoals ik het ook bij m’n vorige katten deed. Iedere ochtend krijgen ze eerst hun eten en ik een beker koffie. En daarna worden de 2 katers al snel ongeduldig en gaan drammen bij de keuken. Een voor een worden ze gekamd in de keuken met de deur dicht zodat we alle rust hebben. Ze zijn helaas niet bereid om lekker te gaan liggen, dus kammen gebeurt staande en lopend. Ze klitten gelukkig geen van allen, en Quast hoeft eigenlijk niet gekamd te worden maar eist natuurlijk ook een beurt. In de winter is het een beetje lastig omdat ze zo statisch als de pest zijn, maar met een houten kam lukt het uitstekend.

En Dakotah meldt zich op een moment dat het haar uitkomt, zéker niet als die 2 kerels een beurt krijgen maar op een later tijdstip. Zij gaat er heerlijk voor liggen, laat alles makkelijk kammen (met een beetje gedraai) en ze ligt er heerlijk bij te knorren. Het was lastig om te filmen want helaas heb ik nog steeds maar 2 handen dus de camera moest op de grond staan. Klik op de foto voor de video:

dakotah wordt gekamd

 
5 reacties

Geplaatst door op maart 7, 2013 in Katten

 

Tags: , , , ,

5 Reacties op “Katten kammen

  1. Margo

    maart 7, 2013 at 6:32 pm

    Hi Marga , Wat ’n grappig filmpje , ik moest erg lachen toen ik zag dat Dakotah als een lui varkentje op de grond bleef liggen en zich op die manier heerlijk liet kammen. Bij mij is dat ritueel ook zó : na mijn 1e beker koffie springt Katja op de plank in mijn werkkamer en gaat op het badlaken staan , knorrend en staart omhoog en dan eerst de medicijnen in de easy pill (sinds kort heeft ze triaditis), en daarna laat ze zich aan alle kanten heerlijk kammen . Zodra ze er genoeg van heeft loopt ze rustig weg.
    Hoelang nog , wachten we maar af …..
    Liefs Margo.

     
  2. Marjolijn

    maart 7, 2013 at 9:06 pm

    Wat een leuk filmpje. De lieverd vind het heerlijk om gekamd te worden. Volgens mij vond ze het jammer dat de telefoon ging.

     
  3. margali

    maart 8, 2013 at 3:34 pm

    Hi Margo, die Katja is toch een taai wijffie. Ik moest even opzoeken wat triaditis is, maar daar word je niet vrolijk van zeg. Wat een mirakel dat ze er nog steeds is. Ik hoop dat jullie nog een tijdje van elkaar mogen genieten. Sterkte!
    liefs
    marga

     
  4. Yvonne den Boer

    maart 14, 2013 at 8:53 am

    Hé,wat ligt ze er heerlijk van te genieten zeg!
    En ze laat zó lief haar buikje doen!
    Deed Geoffrey dat ook maar!

     
    • margali

      maart 14, 2013 at 4:09 pm

      Vonne, de katers doen dat hier ook niet hoor. Die moet ik kammen terewijl ze op hun poten staan, en heen en weer lopen. Ik kan niet in elk hoekje komen maar over het geheel genomen gaat het toch best goed. Ze krijgen gelukkig geen klitten. Benneke kreeg al een klit van maar één likje in z’n vacht. Die moest altijd kaalgeschoren worden na zo’n 8 maanden en dat vond hij dan heerlijk, gekke kat ….

       

Geef een reactie

 
