RSS

Kattenkwaad….

04 Mrt

Ik kan ze wel schieten soms 😉 Je breekt je nek hier over de speeltjes: muisjes, balletjes, beessies, klosjes, knuffelkussentjes, noem maar op. De laatste dagen verveelt Quast zich en is demonstratief op zoek naar rottigheid. Hij zoekt in alle hoekjes en gaatjes, probeert overal in – onder – op te kruipen of te springen. Ashmanti is weliswaar rustiger maar kan er ook wat van. Want het allerergste: ze zijn weer op kabeljacht. Het snoer van de kruimeldief-stofzuiger was praktisch doorgeknaagd gisteren – waarom nu terwijl dat ding daar altijd gestaan heeft ?- maar gelukkig kon ik het weer aan elkaar plakken. Vanochtend stond ik op en zag onmiddellijk dat ze hebben zitten vissen onder m’n zo goed mogelijk gebarricadeerde computertafeltje bij de bank. De kabel van m’n headset was bijna doorgebeten. En er staat geen naambordje bij natuurlijk dus boos worden heeft geen enkele zin. Ook dit kabeltje heb ik weten te plakken en de headset werkt nog steeds. Dakotah heeft geen tanden meer dus ik weet zeker dat zij die rottigheid niet uithaalt. Het zijn die kerels.

Hier weer eens wat foto’s van de laatste paar dagen. Ze spreken voor zich:

verstoptHele huis afgezocht omdat ik boodschappen wou doen en dan altijd eerst check of ik alle katten zie. Eindelijk reageerde Quast door z’n kop uit de tas te steken. Wanneer leer ik het nou dat dat de eerste plek is waar ik moet kijken.

engeltjes     ’s Avonds zijn het engeltjes. Eventjes ……

weer verstoptAls het opeens stil wordt in huis wordt krijg ik argwaan en ga ik kijken …. uiteindelijk vond ik hem onder die berg wasgoed.

liefie   dit plaatje zegt genoeg

samen slapenAfgelopen nacht rond 3 uur lagen ze zo heerlijk bij elkaar. Af en toe gekibbel en dan zeg ik slaapdronken : “nee! nokken anders ga je eruit”…. en dat helpt bijna altijd 😀

op de kastHier reageer ik al niet eens meer op. Dit flikt hij als ik er vlak naast sta: opeens een sprong en weg is hij, op de kast. En als ik bezig ben met koken staan Quast en Ashmanti te controleren of het gas lekker hoog brandt. Vooral die gillende fluitketel is onweerstaanbaar. Vandaag of morgen zitten ze allebei zonder snorharen. Hete gaspitten dek ik onmiddellijk af want daar gaan ze overheen lopen ….

Ik moet nodig naar de kapper want m’n haar wordt nu wel erg grijs …..

 
7 reacties

Geplaatst door op maart 4, 2013 in Katten, Streken van Quast

 

7 Reacties op “Kattenkwaad….

  1. Marjolijn

    maart 4, 2013 at 8:27 pm

    Heerlijk zeg, jij beleeft nogal wat met je beestenspul. Je hoeft je niet te vervelen, ze houden je lekker bezig.

     
  2. margali

    maart 6, 2013 at 11:29 am

    Hi Marjolijn, ik heb er m’n handen vol aan. Je moet eigenlijk met alles rekening houden, alsof je een peuter over de vloer hebt die alles onderzoekt en uitprobeert.

    Ik heb net de porties voer afgewogen, en even later hoor ik een hoop herrie: probeert Quast m’n laptop op te tillen want daar was per ongeluk 1 brokje onder gerold en dat rook hij ….. zucht. Die laptop heeft dus al een smal ovenrooster over het toetsenbord liggen om te voorkomen dat ze daar op gaan wandelen, en dat helpt wel. Het losse toetsenbord hebben ze nog niet ontdekt 😀

     
  3. Mieke

    maart 6, 2013 at 1:11 pm

    hallo Marga,
    Zijn het lentekriebels denk je? ze zijn dan wel gecastreerd etc, maar ja de lente komt er toch aan!
    Hebben ze gisteren op het balkon kunnen zitten? zoals je al zei, net peuters, ik had gisteren een peuter over de vloer en hij wilde echt naar buiten, hij genoot ervan.
    Ik geniet ook! begin te wennen aan “al” die vrije tijd, en ga zo weer heerlijk zitten quilten, er liggen weer een stuk of 4 projecten op mij te wachten!
    groetjes Mieke

     
    • margali

      maart 6, 2013 at 4:37 pm

      Ik denk inderdaad dat het lentekriebels zijn Mieke. Want ze wonen hier sinds juni 2012 en hebben nooit zóveel ondeugende dingen gedaan als in de afgelopen week. Quast is ook héél aanhankelijk, loopt als een hondje achter me aan, ze zijn gewoon anders de laatste weken …. ik merk aan mezelf ook direkt een ander gevoel als ik op m’n balkonnetje kan liggen, 2 dagen achter elkaar nog wel!

      Wat heerlijk dat je zo geniet van je nieuwe leven 😉

       
  4. Marjolijn

    maart 7, 2013 at 4:29 pm

    Kan me voorstellen dat je je handen er vol aan hebt. Ze zijn zo ondeugend haha. Maar daar kan je dan ook weer van genieten. Onze Nozem is bijna 16 jaar, die haalt niet meer zoveel uit haha. Maar hij doet het nog steeds en geniet nog en wij van hem. Hij maakt elke dag nog zijn inspectie rondje hier in de buurt en als het lekker weer is, zoals van de week, gaat ie achter de tuin ook nog even de sloot over en het bos in. Maar daar blijft het dan ook bij. De ouwe man.

     
    • margali

      maart 7, 2013 at 4:43 pm

      Genieten jullie nog maar lekker van Nozem. En hoe is het afgelopen met de foto’s die jullie van Sam en Bono hebben laten maken? Hangen ze mooi aan de muur?

       
  5. Marjolijn

    maart 7, 2013 at 9:02 pm

    Oowwww die foto’s zijn super. We hebben ze alleen nog maar digitaal. De afdrukken zijn nog onderweg. Ik zal ze je ff mailen. Kan je ff zien hoe super ze zijn. Maar lukt vanavond niet meer denk ik.

     

Geef een reactie

 
