RSS

Flectabed

25 Jan

Op het kattenprikbord werd een vraag gesteld over een katje met artrose. Nu heb ik daar zowel bij Joris als Coco mee te maken gehad dus ik kon wel wat tips geven. Maar sukkel dat ik ben vergat ik iets heel simpels te noemen. Ik heb jaren geleden Flectabedjes gekocht, toen alleen in de UK te krijgen. Tegenwoordig zijn ze ook hier in Nederland te krijgen. De vulling van een Flectabed zorgt ervoor dat de lichaamswarmte gereflecteerd wordt, zodat de kat eigenlijk op een kacheltje ligt dat brandt op z’n eigen warmte. Voor een kat met artrose dus heel prettig, maar voor gezonde katten blijkbaar ook 😀 Ik heb in de 2 stoelen hier zo’n bedje liggen, en nu het zo koud is liggen m’n katten niet meer bij mij in bed maar in die stoelen. Afgelopen nacht moest ik even opstaan en zag toen dit:

flectabed 1                           Deze is speciaal voor Dirk: je ziet dat ze iedere nacht heel verliefd bij elkaar liggen

flectabed 2                            en Ashmanti heeft uiteraard een bed voor zich alleen ….. onderscheid moet er zijn 😀

 
11 reacties

Geplaatst door op januari 25, 2013 in Gezondheid katten

 

Tags: , , , ,

11 Reacties op “Flectabed

  1. Marjolijn

    januari 25, 2013 at 6:58 pm

    Dat ziet er super uit. Waar kan je deze kopen in Nederland Marga ?? We willen het eigenlijk voor Nozem ook kopen. Toen we in november voor de jaarlijkse apk bij de da waren zei ze dat ze dacht dat Nozem wat artrose heeft. Hij oogde wat stijf en stram. Misschien is zo’n kleedje ook ideaal voor hem.

     
  2. Dirk

    januari 26, 2013 at 8:28 am

    Verliefd? Nee….. Daar doen katten niet aan.
    Maar wel aan vriendschap en zelfs “houden van”.

     
    • margali

      januari 26, 2013 at 8:35 am

      @Dirk: ze zijn samen zó schattig joh. Ik heb hieronder gisteren nog een foto toegevoegd aan “Zwaar hoofd”. Voor Quast is het heerlijk dat hij een vriendinnetje heeft, hoewel hij – net als Ashmanti – op een gegeven moment genoeg gewassen is en heeft. Ik kan dan niet zien wie van de twee het eerst begint met bakkeleien want Dakotah is daar ook heel goed toe in staat 😉

       
      • Dirk

        januari 26, 2013 at 9:25 am

        Ik heb wat meer ervaring met dat soort verschil van inzicht en het is altijd zo dat het (pleeg-)”kitten” het op een gegeven moment genoeg vindt en wegduwt. Poes accepteert dat niet (“IK vind het WEL nodig”) en eventueel vliegen ze elkaar vervolgens in de haren.
        Dus ja…. Wie van de twee begint?

         
  3. margali

    januari 26, 2013 at 9:30 am

    Volgens mij wisselt het momenteel per keer …. en heeft dat te maken met de betere conditie van Dakotah. Ze krijgt weer babbels, zo klein als ze is 😀

     
    • Everdien

      januari 26, 2013 at 5:57 pm

      Goed plan dat flectabed. Ga dit direct bestellen voor Davie. Wist van het bestaan maar kende niemand die er ervaring mee had. Maar als ik de bovenstaande foto’s ziet ga ik ervoor.

       
  4. Marjolijn

    januari 26, 2013 at 6:36 pm

    Dankjewel Marga, we gaan eens kijken.

     
  5. Marjolijn

    januari 27, 2013 at 9:47 am

    Ik heb net even gekeken Marga. Ziet er prima uit en ik vind de prijs nog wel meevallen. Ik denk dat ik één ga bestellen voor Nozem. Maar nog eerst ff met Peter overleggen.

     
  6. margali

    januari 27, 2013 at 10:05 am

    Ik vergat nog te zeggen dat ik maat 2 genomen heb. Dan kunnen er desnoods 2 katten op liggen. Bij maat 1 wordt dat krap.

     
  7. Marjolijn

    januari 27, 2013 at 3:31 pm

    Oké dank je.

     

Geef een reactie

 
