RSS

Gelukkig Nieuwjaar!

01 Jan

happy new year

We hebben het weer achter de rug, en het is hier vrij rustig gebleven dankzij de regen. De katten raakten in de loop van de dag gewend aan de knallen, en ’s avonds wou Jan mij graag een film laten zien die achteraf een perfekte keus bleek. Saving Private Ryan, een oorlogsfilm met enorm veel bommen en geknal waar de katten heel rustig bij bleven liggen.Ik begrijp overigens dat het een goeie film is, maar het is niet mijn smaak, dus ik ga nu een film proberen te vinden in de enorme stapel die ik van m’n broer geleend heb om Jan “terug te pakken”….een echte sentimentele vrouwenfilm, een tearjerker eerste klas. Mijn wraak zal zoet zijn 😀 Maar goed ….. we hebben een avond gehad vol geknal binnen en buiten. Pas op het allerlaatst – en toen was de film afgelopen – zochten de katjes een goed heenkomen in de hut die ik in de hal gemaakt had voor ze.

hut

En hier nog een schattige foto van Quast en Datokah, kontjes tegen elkaar:

kontjes tegen elkaar

Ik hoop dat jullie ook een goede jaarwisseling hadden. Uiteraard heb ik ook een beetje teruggekeken: het afgelopen jaar heb ik Coco verloren, maar zijn er drie nieuwe katjes in m’n leven gekomen waar ik heel gelukkig mee ben. Voor mij was het afgelopen jaar weer een voortdurende oefening in het “leven in het hier en nu”. Dat houdt me op de been, en zorgt er voor dat ik zoveel mogelijk kan genieten van al het goeds en moois om me heen. Ik ga opnieuw mijn best doen 😉

 
4 reacties

Geplaatst door op januari 1, 2013 in Buitenwereld, Katten, Vroeger

 

4 Reacties op “Gelukkig Nieuwjaar!

  1. Mieke

    januari 1, 2013 at 4:52 pm

    Dag lieve Marga,
    Voor jou ook een ” Happy new Year” en dat al je mooie voornemens uitkomen, dat moet lukken.
    En ik? nu ik officieel niet meer werk ga ik mijn leven opnieuw inrichten! en wennen aan al die vrije tijd die ik zelf in mag delen, lijkt me geweldig.
    Marga wat lijkt je zo’n heerlijke Engelse Kostuumfilm a la “Pride and Prejudice” of “Sense and Sensibility”. Daar kan ik elk jaar weer naar kijken!
    groetjes, vertel je nog welke film het wordt?

     
  2. margali

    januari 1, 2013 at 8:01 pm

    Lieve Mieke voor jou gaat dit een bijzonder jaar worden, het begin van een nieuwe tijd. Ik denk zo maar dat het in ieder geval een aantal quilts gaat opleveren 😀 Ik wens je veel geluk!
    Tja, ik moet nog eens goed zoeken in die stapel dvd’s die ik hier heb liggen. Er zit van alles tussen, en ik ga proberen iets uit te zoeken dat héél ver afstaat van bv de Gladiator, Dune (sci fi) en waar je een zakdoek bij de hand moet houden….je hoort het nog wel.
    gropetjes
    marga

     
  3. Mieke

    januari 1, 2013 at 11:17 pm

    Ik ben ook nooit zo van die “wilde films” , ken jij de film La Vita e’ Bella? daar moet je zeker een zakdoek bij de hand houden, maar zo mooi. Het is een ‘tragikomedie” en speelt zich af in de oorlog in Italie. Echt een aanrader.
    groetjes Mieke

     
    • margali

      januari 1, 2013 at 11:22 pm

      Jaaaa… die film ligt hier in die stapel! Bedankt voor de tip Mieke, ik zal Jan er een zakdoekje bij geven 😀 Hij heeft wel een brede belangstelling dus we gaan het proberen.

       

Geef een reactie

 
