RSS

Vraag over kraag wassen

20 Dec

Sinds Dakotah geen tanden meer heeft valt me op dat ze met enorme uithalen van beneden naar boven haar kraag wast. Vaak blijft er dan een pluk in haar bekkie zitten maar blijkbaar raakt ze dat wel weer kwijt. Maar haar kraag ziet er niet meer uit. Zie de foto’s en klik erop voor een vergroting. Weet iemand of een kat normaal gesproken z’n kraag wast en met behulp van z’n tanden ahw die kraag meteen kamt zodat hij wel nat wordt maar niet plukkerig/klitterig? Gewoon een nieuwsgierige vraag omdat ze er vroeger nooit zo uit zag.

kraag 1

kraag 2

kraag 3

 
5 reacties

Geplaatst door op december 20, 2012 in Gezondheid katten

 

5 Reacties op “Vraag over kraag wassen

  1. Marielle

    december 21, 2012 at 4:43 pm

    Spike was zijn kraag en ook de rest van zijn vacht door er met zijn tanden in te gaan hangen. Zo heeft hij ook steeds plukken haar in zijn bek. Die komt hij dan netjes laten weghalen (of hij eet ze op en heeft dan een tijdje later een haarbal te verwerken). Maar zijn kraag moeten we dus ook wat vaker kammen om het netjes te houden. De anderen doen dit niet.

     
  2. margali

    december 21, 2012 at 4:55 pm

    Hi Marielle, fijn dat je reageert want ik was je emailadres kwijt 😉 nu kan ik je nog een kerstwens sturen. En interessant dat Spike blijkbaar net zo iets doet als Dakotah nu. Vroeger deed ze het nooit op die manier. Je zou zeggen dat die tong ruw genoeg is om de boel te kammen, maar blijkbaar onststaan er toch plukjes nu. Och, ze blijft een plaatje van een katje!

     
  3. Yvonne den Boer

    december 22, 2012 at 9:37 am

    Gentle* deed dat ook altijd zo,ondanks dat hij zijn gebitje nog compleet had,er zaten dan ook snel klitjes en sabbelplekjes,ook ik kamde zijn kraag gewoon elke dag even.
    Ik zou niet weten wat je er anders aan kan doen hoor!

     
  4. marijke

    december 22, 2012 at 3:00 pm

    Jes zijn kraag zag er net zo uit. Heb gekeken of ik er nog foto’s van had en of dat hij het weer zou doen, maar realiseerde mij dat hij het niet meer doet. Misschien heeft het toch iets met het trekken van de kiezen te maken.
    Hij heeft het een tijd heel erg gedaan en zijn kraag zag er niet uit, maar nu doet hij het niet meer.

     
  5. margali

    december 22, 2012 at 4:13 pm

    Dank voor jullie reakties. Ik vind het verder geen enkel probleem hoor, het viel me gewoon op. Ze laat zich makkelijk kammen (als ik het juiste moment uitkies) en het zou best kunnen dat het op den duur weer over gaat.

     

Geef een reactie

 
