RSS

Quast had een probleem

16 Dec

Quast ging weer helemaal uit z’n dak in de voorkamer met z’n AH beessie terwijl ik aan m’n computer zat. Opeens viel er een grote stilte, en dan weet ik al dat er iets mis is. Meestal vreet hij dan kattenkwaad uit en ik dacht meteen aan de kerstlichtjes (die nog branden!!!). Maar nee: hij zat strak naar de lamp te kijken, en daar zag ik dit:

beessie in lamp

Blijkbaar een beetje te hoog in de lucht geslingerd 😀 Ik begin overigens door de voorraad beessies heen te raken, want ze zijn namelijk alleen écht leuk als ze “ruggegraat” hebben, een stukje ijzerdraad dat hem veerkrachtig maakt. En na verloop van tijd gaat dat er uit. En oh wat wordt er hier gespeeld. Gister kwam ik thuis van boodschappen en trof dit aan:

troep

Dakotah was gistermiddag nogal tam. Ze lag op schoot en die ademhaling ging weer zo snel …. ik zat echt een beetje te twijfelen of ze koorts had. Oortjes voelden goed, en ze was niet sloom, dus ik besloot af te wachten. Om 5 uur kreeg ze haar Metacam, om 6 uur ging haar eten prima naar binnen (pillen in de capsule ging wat moeizamer maar dat lukt altijd wel) en daarna heeft ze enorm gespeeld en rende het hele huis door. Ik vermoed dat ze nog flink pijn heeft, dus de Metacam moet nog even niet afgebouwd worden denk ik.

 
2 reacties

Geplaatst door op december 16, 2012 in Gezondheid katten, Streken van Quast

 

Tags: , ,

2 Reacties op “Quast had een probleem

  1. Yvonne den Boer

    december 20, 2012 at 9:06 am

    Ik heb weer even zitten genieten van jou en je poezenavonturen Marga!
    Wat een lekker aanwezig mannetje is Quast toch hé,wat past die naam toch goed bij hem,de malle Quast!
    Oh,in die kast!!!!!!!!
    Maar Dakotah is dan weer een echte meid,pittige tante en een heel dapper meisje,gelukkig dat Ashmanti wat rustiger is…toch?
    Je zei dat de Beessies niet meer in trek waren zonder ruggegraat,en Honey speelt er niet meer zo mee,dus ben ik eens gaan zoeken,zou ik ze weer op kunnen sturen,maar hier is er geen één meer met een gaaf ijzerdraadje in zijn rug,alles gebroken of er compleet uit,hopelijk doet Appie weer eens zo’n actie hé,al is het maar voor de katjes!

     
    • margali

      december 20, 2012 at 7:25 pm

      Nou …. Ashmanti lijkt rustiger maar dat komt meer omdat hij een echte Ragdoll is. Hij en Dakotah zijn minder aktief dan Quast. Als ik die niet erbij had genomen was het hier een stuk rustiger en saaier geweest. Maar áls Ashmanti gaat spelen dan breekt hij de boel af hier. Eindeloos kan hij spelen met z’n balletje. Maar hij maakt zich ook vaak breed en groot om indruk op de anderen te maken, en sjeest dan achter de anderen aan. Zelden ontaardt het in echte ruzie, maar soms zoals gisteravond is het echt even botsen. Hij kan het op z’n heupen hebben soms. Quast is bijna altijd heel gemoedelijk en meegaand, en Dakotah is de kleinste maar gelukkig is geen van de katten het piespaaltje, ze doen allemaal niet voor elkaar onder.

      Wat de beessies betreft: lief dat je het aanbiedt maar inderdaad: zonder ruggegraat is het niet zo spannend meer. Ik gooi er niet een weg, en soms is zo’n slap beessie ook leuk speelgoed, maar de echte met ruggegraat zijn toch favoriet. Misschien moet ik Appie maar eens mailen ….

       

Geef een reactie

 
