RSS

Morgen

11 Dec

Morgenochtend om 08.30 uur staat er een taxi voor de deur om Dakotah en mij naar de dierenarts te brengen. Ze wordt als eerste door Liesbeth geholpen. Gebitswerk is niet de meest favoriete bezigheid van Liesbeth maar ze moet wel omdat Joost vakantie heeft (meen ik) en bovendien heeft ze Dakotah al eerder geholpen. We hebben afgesproken dat ze een gasnarcose geeft. Ik heb m’n rugzak al klaar staan met een kussentje om op te zitten, een boek en andere spullen om de uren wachten wat comfortabeler te maken. Ik kan tussendoor niet naar huis want tram is voor mij geen optie nu, en om nou 4 keer met een taxi op en neer te gaan is een beetje duur.

De Stomorgyl heeft trouwens wel al heel goed werk gedaan want Dakotah voelt zich beduidend beter. Gek toch dat je eerst niet in de gaten hebt dat ze een beetje ingekakt is, en dat je moet wachten op zo’n  – voor Dakotah dan – heftig teken dat ze minder brokjes eet voordat je weet dat er iets mis is …..  Ze moet zich echt hartstikke beroerd gevoeld hebben 😦  Duimen jullie dat ik vannacht een beetje kan slapen? want alle katten hou ik vanaf 18.00 uur vanavond nuchter dus dat wordt muiten.

De kerstverlichting heeft zondag de hele dag gebrand (yes!!), en boven de vensterbank had ik alles afgeplakt en weggewerkt. Maar maandagochtend toen ik thuiskwam van fitness zag ik dat Quast – omdat hij bovenop de radiatorombouw niks meer te pakken kon krijgen – was gaan hengelen met z’n lange poten ónder de radiator en ja hoor …. een kluwentje kabel was in kleine stukjes gebeten. Opnieuw aan elkaar geplakt – ik kan het steeds sneller – en nu ook de onderkant van de ombouw geblokkeerd. Sinds gisterochtend ben ik dus – voorlopig – winnaar in de strijd. Wordt ongetwijfeld vervolgd.

kapot gebeten

Quast helpt mee

en 2 video’s waarin je ziet dat Dakotah steeds brutaler wordt. Dirk ik denk dat je gelijk had dat zij erachter zit en de katers op afstand bestuurt 🙂

kerstlichtgordijn 1

kerstlichtgordijn2

 
4 reacties

Geplaatst door op december 11, 2012 in Buitenwereld, Gezondheid katten, Streken van Quast

 

Tags:

4 Reacties op “Morgen

  1. Everdien

    december 11, 2012 at 6:44 pm

    Op een goede afloop, sterkte. Wat betreft de kerstversiering, jij gaat het verliezen Margali!

     
  2. Erica

    december 12, 2012 at 7:41 am

    Veel sterkte vandaag Marga.
    Ik hoop dat het allemaal goed gaat en dat Dakotah gauw weer naar huis mag.
    Knuffel voor haar!

    Groetjes,
    Erica

     
  3. margali

    december 12, 2012 at 7:58 am

    Wat lief dat je ondanks je eigen verdriet nog aan ons denkt Erica. Ik denk vandaag ook heel erg aan jullie hoor.

     
  4. Nienke

    december 12, 2012 at 9:18 am

    Sterkte!

     

Geef een reactie

 
