RSS

Met de taxi naar Liesbeth

05 Dec

want tja, ik heb geen auto meer. En Dakotah mankeerde iets. Maandagavond at ze moeizaam een gedeelte van haar brokjes, gisteren at ze wel brokjes door haar natvoer heen, maar nauwelijks als ik ze gewoon los gaf. Ze was ook duidelijk rustiger dan anders. Bovendien merkte ik dat haar ademhaling behoorlijk snel ging toen ze een paar uur op schoot lag, en dus heel relaxed was. Koppie voelde niet warm, En vanochtend hoefde ze helemaal niet geen losse brokjes meer, alleen nog in haar natvoer een beetje. Dus Liesbeth gebeld, want dat heb ik Dakotah nog nooit zien doen. Zelfs toen ze dat kerkhof in haar bekkie had at ze gewoon álles. En speelde ze als een gek.

En dus moesten we met de taxi. Op de heenweg een chauffeur die ik alleen van naam kende, maar op de terugweg kreeg ik Fred, de chauffeur die me een paar jaar ’s ochtends naar m’n werk in Houten reed. Enig om bij te praten. Maar dat was later …. 😉

Liesbeth heeft Dakotah uitgebreid onderzocht. Er bleek inderdaad een kiesje afgebroken te zijn dat duidelijk pijnlijk was. Maar toch nog verder gekeken naar een mogelijk oorzaak voor die snelle en oppervlakkige ademhaling, want die kon Liesbeth ook goed zien. Geen koorts, longen schoon, alles verder normaal. Ook haar rug getest …. gaf geen pijn aan. Geen keelontsteking. We houden het er dus maar op dat ze maandag die kies heeft afgebroken, en daar nog last van heeft. Krijgt even pijnstilling daarvoor. Haar ademhaling zou misschien sneller kunnen zijn uit een gevoel van onbehagen. Iets anders weet Liesbeth niet te verzinnen. In januari ga ik een afpsraak maken om  de rest van Dakotah’s kiesjes te laten trekken. Als de 3 hoektanden kunnen blijven zitten moeten er nog 7 elementen getrokken worden … en dat doet Liesbeth zelf, daar ,ga ik niet voor naar Knaake. Dat hebben we dus ook weer gehad.

Update: heb Liesbeth nog even gebeld. Als Dakotah a.s. vrijdag nog niet lekker brokjes eet ondanks de Metacam dan gaat volgende week de rest van haar gebit eruit. Ik zal nog even overleggen maar denk dat we weer voor een gassnarcose moeten kiezen. Dit ivm die snelle ademhaling en de vorige keer is dat prima verlopen.

 
3 reacties

Geplaatst door op december 5, 2012 in Gezondheid katten

 

3 Reacties op “Met de taxi naar Liesbeth

  1. Dicky

    december 5, 2012 at 7:42 pm

    Lastig hè geen auto. Ik mag/kan ook momenteel geen auto rijden. Je bent dan zo afhankelijk. Hoop dat Dakotah snel opknapt. Knuffel voor je knapperds.

     
    • margali

      december 5, 2012 at 7:45 pm

      Dicky, geen auto was m’n eigen keuze. Ik heb hem verkocht want ik reed er nauwelijks mee. Eigenlijk alleen naar Liesbeth toe 😀 Met de taxi is goedkoper (hoop ik). En Jan regelt heel snel een wagen voor me. De rest doe ik allemaal op de fiets. Ik hoop dat jij zodanig opknapt dat je weer lekker zelf kunt rijden joh. Sterkte!

       
  2. Everdien

    december 5, 2012 at 10:31 pm

    Spoedig herstel gewenst voor Dakotah!

     

Geef een reactie

 
