RSS

Schrikken

20 Nov

Jeetjemina, Dakotah lag op schoot zich lekker te wassen. En opeens ging ze klauwen naar haar bekkie en maakte ze knarssende geluiden. Ik dacht dus meteen aan een kies die aan het afbreken of loskomen was. Ze zat verwoede kauwbewegingen te maken, en het beste dat ik wist te doen was om alle katten stukjes van een kauwstaafje te geven. Ook Dakotah at die stukjes braaf op, maar ging naderhand toch weer knarssend kauwen. Dus nog een bak voer erachteraan …. ging ook prompt naar binnen, maar het is dan ook een keiharde tante. Na het eten begon ze weer te knarssen en toen heb ik haar maar op het aanrecht gezet in de hoop dat ik in dat bekkie kon kijken. En wat ik toen zag ….. een dikke streng kletsnat haar (van haar kraag?) dat als een dik koord dwars over haar tong liep en – denk ik – vast zat aan een kies? Ik heb die streng losgetrokken en zo te zien is het leed geleden want ik zie haar nu achter Quast aan jakkeren. Phew! …..

 
4 reacties

Geplaatst door op november 20, 2012 in Gezondheid katten

 

4 Reacties op “Schrikken

  1. Dirk

    november 21, 2012 at 7:10 am

    Ook wel eens meegemaakt bij één van mijn katten. Het zat vastgeknoopt aan een hoektandje. Misschien komt het wel vaker voor en lost het zich wel op maar het is inderdaad even schrikken als je er bij bent.

     
  2. margali

    november 21, 2012 at 7:27 am

    Ik moest die streng losknippen uit haar kraag. Heb dit nog nooit eerder meegemaakt, terwijl m’n vorige katjes toch aanzienlijke kragen hadden. Bij Dakotah denk je natuurlijk meteen aan haar gebit (wat er van over is ….). Nou ja, weer wat geleerd.

     
    • Dirk

      november 21, 2012 at 7:52 am

      Perzenbloed……. Bij mijn klitten/vilt kampioen heb ik terug kunnen vinden in de stambomen dat er in 1958 in Engeland een Pers is gebruikt.

       
  3. Yvonne den Boer

    november 21, 2012 at 9:59 am

    Jeetje,en maar gewoon door eten,wat een harde is dat zeg!
    Gelukkig heb je haar kunnen verlossen van die klit!

     

Geef een reactie

 
