RSS

Diep ademhalen ….

06 Nov

…. en gewoon dóen! Dat dacht ik gisteren toen ik aan het trainen was, maar niet om m’n oefeningen beter te doen. Ik voelde me vrij goed, en besloot om een afspraak bij Liesbeth te maken voor Dakotah, iets waar ik al twee maanden tegenop zag. Ik wilde dat Dakotah’s oortje even gecontroleerd werd, haar bekkie vond ik zelf al heel mooi geworden, paar rooie randjes nog maar een stuk beter als het was toen ze hier kwam. Maar dat omvallen van dat achterlijfje bij het opstaan, en bij sommige – vaak zijwaartse – bewegingen … dat zat me dwars.Geweldig dus dat ik al gistermiddag terecht kon. Er werd een uur voor ons uitgetrokken want er moesten foto’s gemaakt worden. Ik was bang dat het in de mand stoppen een gevecht zou worden, maar ik had het goed voorbereid en het was gebeurd voordat ze het wist.

Eenmaal bij Liesbeth op de tafel bleef ze rustig zitten maar ze zocht wel steeds met haar oogjes naar mij. Eigenlijk heel ontroerend zoals ze met dat koppie omhoog zich tegen me aandrukte. Oortje en bekkie waren inderdaad in orde, rug en heupen leken niet pijnlijk. De foto’s hebben we gemaakt zónder narcose! ik was zo trots op Dakotah. Liesbeth is ook geweldig zoals ze het doet, dat helpt ook enorm (kans is groot dat ze dit leest: die pluim verdien je!). Ik bleef ook nu erbij, weer waren die oogjes me aan het zoeken. Toen ze op haar rug moest was dat toch wel erg eng maar we hebben het gered. Foto’s lieten zien dat Dakotah een holle rug heeft en goed ontwikkelde rugspieren. En verder waren alle wervels en botjes prachtig: nergens artrose of onregelmatigheden. Conclusie is dat ze met die holle rug in bepaalde houdingen misschien klachten heeft en dan omvalt of moeilijk overeind komt. Haar spieren zijn sterk genoeg, en als die 2 katers zich niet al te vaak en ruig op haar storten dan moet dat geen problemen geven. Natuurlijk kan ze er zelf ook wat van, dus hopelijk luistert ze naar haar lijf. Ik was erg opgelucht dat er geen sprake is van een hernia, artrose of HD.

Ik was een beetje stilgevallen zie ik, laatste bericht van 25 oktober alweer. Time flies. Ik zat niet zo lekker in m’n vel, had veel pijn, was beetje neerslachtig. Sinds een tijdje word ik door een acupuncturist behandeld, en toen ik zei dat ik last van somberte had zei hij: dat wordt dan een naaldje onder je voet maar dat doet wel pijn ….. Pijn  is fijn, was m’n antwoord, doe maar. En waarachtig – het zal wel verbeelding zijn – maar ik had geen last meer. Ook m’n koude voeten zijn stukken warmer geworden 😀 dus ik ga daar nog maar even mee door.

Ben ook nog samen met Jan naar een optreden van Leo Kottke (acoustisch gitaar) geweest. Prachtig en heerlijk om naar te luisteren.

Hier nog wat foto’s die laten zien dat het langzamerhand een echt drietal begint te worden:

Die laatste foto vind ik wel grappig: Ashmanti heeft z’n brokjes allang op, maar heeft van mij geleerd dat hij niet van Quast mag jatten. Ik hou dat wel een beetje in de gaten, maar was het nu even vergeten. Toen ik aan kwam lopen was hij er toch keurig uit zichzelf bij gaan liggen, netjes wachten ….

 
1 reactie

Geplaatst door op november 6, 2012 in Buitenwereld, Gezondheid, Gezondheid katten, Katten

 

Een Reactie op “Diep ademhalen ….

  1. Mieke

    november 7, 2012 at 5:12 pm

    Hallo Marga,
    Zondag ben ik teruggekomen uit Houston en was een beetje van de kaart, lange reis en 6 uur tijdsveschil, maar nu gaat het weer en kan ik je berichtje weer lezen. ik schrok even, Dakotah zal toch niet iets geks hebben, maar gelukkig niet. En fijn dat het met jou ook weer beter gaat, dan kun je weer van alles aan.
    Groetjes Mieke

     

Geef een reactie

 
