RSS

Kattenluikje

15 Okt

Al ruim 25 jaar zat er in de deur van de poezenkamer naar het balkon een kattenluikje met een ondoorzichtige donkergrijze klep. Ze hadden in die tijd niet anders, en wisten blijkbaar niet dat als een kat niet ziet wat er aan de andere kant zit hij er meestal niet doorheen gaat ….. die katten van mij tenminste niet. Ik heb dus al die jaren de klep open gehad, en een zwaar gordijn ervoor om de kou een beetje buiten te houden. Maar dat begon me te vervelen want Quast kon uren in die luchtstroom nar buiten zitten turen en dat leek me niet gezond.

Vanochtend kon ik exact hetzelfde luikje kopen (wát een wonder) met een doorzichtige klep. De afmetingen van het gat in de deur waren hetzelfde dus ik heb met enig breek-en zaagwerk het oude luik eruit gesloopt en het nieuwe aangebracht. En jullie raden al wie er onmiddellijk doorhad wat de bedoeling was: juist ja … Quasteman. Ashmanti gaat wel van buiten naar binnen (als ik met de snoepdoos rammel), maar ongekeerd nog niet. En Dakotah vindt het maar stom gedoe en ging slapen. We hebben nu regelmatig de volgende situatie: Quast zit buiten en wil naar binnen, Ashmanti zit binnen en laat hem er niet in …. zie de foto’s. Ze zoeken het maar uit 😀

 
1 reactie

Geplaatst door op oktober 15, 2012 in Katten

 

Een Reactie op “Kattenluikje

  1. marijke

    oktober 16, 2012 at 12:18 pm

    Heel herkenbaar. Kwam laatst nog een foto tegen waarbij Ruby door het luik naar binnen komt en de twee heren op een klein tafeltje ernaast zitten te kijken wie er het eerst op haar kop zal timmeren.

     

Geef een reactie

 
