RSS

Quast in badpak

07 Sep

Vanochtend had ik haast: voordat ik om 9 uur in het zwembad moest liggen had ik snel boodschappen gedaan. Terwijl ik wat spullen in de koelkast legde hoorde ik een enorm kabaal: bleek dat Quast met m’n zwempak aan de haal was gegaan. De chloorlucht was blijkbaar onweerstaanbaar. Het badpak hing om z’n nek gedrapeerd en rennen maar …. en dat terwijl ik haast had. Dus ik achter hem aan (hij keek nog net niet lachend achterom), eindelijk de strijd gewonnen en me in m’n badpak gehesen zat Quast verwachtingsvol in de hal, duidelijk met alleen maar kattenkwaad in dat koppie. Ik kleedde me verder aan, pakte m’n sporttas en sleutels, en deed de deur open terwijl ik op voorhand al néé zei …. maar dit keer was hij me te snel af en schoot de overloop op. Hebben de katten nog nooit gedaan …. zucht. Elke normale kat schiet dan omhoog, maar nee: Quast ging over de rand van het trapgat naar beneden kijken wat daar te zien was. Dus een stevige greep in z’n nekvel en terug de hal in gewerkt. Dit betekent dat ik voortaan nog meer moet opletten want eenmaal op de overloop geweest blijft dat lokken ….

En ik lag te laat in het zwembad…..

 
1 reactie

Geplaatst door op september 7, 2012 in Katten, Streken van Quast

 

Een Reactie op “Quast in badpak

Geef een reactie

 
