RSS

Hè hè ……. we zijn bijna klaar!

07 Aug

Dakotah moet nog 1 week antibiotica voor haar bekkie slikken en dan is ze klaar en hoeft niet meer terug te komen. Liesbeth heeft haar vanochtend bekeken: haar oortje ziet er prima uit, nog wel wat oorsmeer maar veel minder, en wat er zit is soepel dankzij de olie die ik erin mik. Hoeft nu nog maar 2x per week dus daar zijn we allebei blij mee. Ze is aangekomen en ziet er nu – vind ik – prachtig uit.

Quast was ook mee dit keer want ik vertrouwde z’n lip niet. Bij de kennismaking had Liesbeth een bijna genezen granuloompje gezien op de bovenlip, en ik zag de laatste weken wat zwelling bij z’n onderlip, en wat pukkeltjes. Het granuloom was nu genezen, de pukkeltjes zijn nog restanten van een allergische reaktie, wie weet van vlooien. Ik heb afgelopen zaterdag alle katten weer Stronghold gegeven, en dat moet nu nog 1 keer en dan is ook dat klaar. Heb overigens nooit een vlo gezien hier.

En tja …. Quast is natuurlijk te zwaar geworden. Ik meen dat hij ca 750 gram aangekomen is, en dat moet er weer af. Liesbeth tipte me een goeie methode: de Pipolino. Een soort voerbal waar ze mee moeten spelen zodat er uit de gaatjesd brokjes komen die ze dan stuk voor stuk kunnen opeten. Er zijn verschillende soorten gaatjes, dus ik kan het makkelijk of moeilijk maken. Op die manier moet meneer werken voor de kost. Want écht …. hij groeit anders dicht. Liesbeth noemde hem een zelfbewuste kat zoals hij rustig rondwandelde in de behandelkamer….. 😀

De Pipolino (te krijgen bij Zooplus):

 
2 reacties

Geplaatst door op augustus 7, 2012 in Gezondheid katten

 

2 Reacties op “Hè hè ……. we zijn bijna klaar!

  1. Mieke

    augustus 7, 2012 at 7:30 pm

    hallo Marga,
    Dan voelen die katjes zich eindelijk helemaal happy bij je en dan moeten ze weer aan de lijn denken, misschien is dit wel de ultieme oplossing: http://www.catswheel.nl, je moet er wel even diep voor ademhalen, maar dan heb je ook wat!!!
    groetjes Mieke

     
    • margali

      augustus 7, 2012 at 7:36 pm

      Och, Quast is de enige die als een stofzuiger door die brokkenbak gaat. En nadenken over de lijn doet hij zeker weten helemaal niet: Quast heeft en ziet geen problemen, nérgens! 😀
      Dat wiel ken ik, heb ademloos naar een stel bengalen gekeken die elkaar afwisselden op dat wiel. Vind het prachtig maar heb er geen ruimte en geen geld voor. Jan opperde al eens om er zelf een te maken, maar dan nog …waar láát ik dat ding.

       

Geef een reactie

 
