RSS

Quast brokkenpiloot.

26 Jul

Gisteren leek het niet goed te gaan met Dakotah: veel supersnelle ademhaling, zich terugtrekken, nog troep uit dat kinnetje, maar nog steeds prima eten … Vanochtend bij het opstaan stond ze voor m’n neus zo van “hè hè, ben je daar eindelijk!”. Eten, spelen als een gek, het zag er allemaal voor het eerst sinds een week weer prima uit. Ik ben toch naar Liesbeth gegaan voor controle omdat ik anders toch a.s. maandag had gemoeten. Inderdaad ziet het wondje er nu goed en droog uit, de zwelling is weg en van binnen is het bekkie al minder rood …. gaat dus goed. Over 2 weken nog een nacontrole en het oortje even goed bekijken.

Toen ik met Dakotah thuiskwam waren de heren er weer als de kippen bij, en werd ze enthousiast begroet. Wat is dat toch een verschil met m’n vorige katjes. Ashmanti ging even later mooi liggen op z’n bamboekrukje.

Voordat ik ook op m’n balkon kon gaan liggen moest ik eerst nog boodschappen doen. En een plantje kopen plus een pot want die was een paar dagen geleden gesneuveld toen Quast achter een vlieg aanzat. Ik had nét daarvoor tegen Corien gezegd hoe keurig opgevoed de katjes waren, en dat ze nog niks kapot hadden gemaakt. Moet je dus nooit zeggen 😀 Thuisgekomen ruimde ik de boodschappen op, en liep even naar de woonkamer om iets te pakken. Toen ik de keuken inliep schrok Quast van me. Hij zat namelijk op het aanrecht, met z’n kop in het plastic tasje met die nieuwe plant. Hij keek op, nam een gigantische sprong en vloog de keuken uit ….. mét dat tasje + plant om z’n nek. Ik schrok me rot van hem, en hij van mij, schoot tussen mij en de keukendeur weg naar de hal;. Tasje bleef achter de deur hangen en scheurde los van z’n nek. Hij had wel een whiplash kunnen krijgen …. van het plantje was niet veel over maar dat trekt wel bij …

Ashmanti is momenteel érg aanwezig, wil overal met z’n neus bij zijn. Ik gooide een beessie naar Quast die daar lekker even mee wou spelen, en ja hoor, daar komt Ashmanti onmiddellijk z’n mandje voor uit want hij wil op de eerste rang zitten. Zodat Quast er niks meer aan vindt (en niet goed meer durft) en dan maar weg loopt.

Ik hoop dat ik jullie niet verveel met m’n verhaaltjes en foto’s. Ik zit hier ook zó te genieten en steeds nieuwe dingen te ontdekken.

 
5 reacties

Geplaatst door op juli 26, 2012 in Gezondheid katten, Katten, Streken van Quast

 

5 Reacties op “Quast brokkenpiloot.

  1. Marielle

    juli 27, 2012 at 9:37 am

    Nee, doorschrijven hoor! Leuk juist al die positieve verhalen. En als het verveelt lees ik niet meer;-) Ik vind het schitterend dat je weer 3 katten in huis hebt en dat het zo goed gaat.
    Liefs, Marielle

     
  2. Everdien

    juli 27, 2012 at 11:29 am

    Van verveling geen sprake, het is genieten!!! Dat van die plant zeer herkenbaar dat zouden Delileh en Dion ons ook kunnen flikken. Fijn om na je openingszin te lezen dat het goed met Dakotah gaat.

    Groetjes van Gijs en Everdien , knuffel voor de 3 Musketiers.

     
  3. Marloes

    juli 27, 2012 at 12:57 pm

    Nee hoor, dit is super om te lezen :-).

     
  4. Nadine

    juli 27, 2012 at 10:29 pm

    Vind het juist heerlijk voor je dat je zo geniet 🙂
    Ik zie die dondersteen zo gaan. Is weer even wennen he, van die drukke donders die overal hun neusjes in steken, haha…

    Je ziet nu ook de reden waarom wij elk speeltje in meervoud in huis hebben. Nog steeds willen ze allemaal juist met die ene, maar uiteindelijk gaat de ‘zielepoot’ waar het speeltje van afgepakt wordt wel met een ander exemplaar spelen 🙂

    Fijn dat het met Dakotah nu ook weer goed gaat, zo’n abces is toch naar voor ze.

    Liefs Nadine.

     
  5. Mieke

    juli 27, 2012 at 11:42 pm

    geweldig die updates over het wel en wee van je pubers! Je hebt het er maar druk mee.
    groetjes Mieke

     

Geef een reactie

 
