RSS

Toch abces

24 Jul

Potverdorie, ik had al een paar dagen zo’n onbestemd gevoel, kon er niet de vinger op leggen. Dakotah at hartstikke goed, ze speelde wel maar stukken minder dan eerst (logisch leek me), en ze bleef wat afstandelijk. Iedere dag heb ik een paar keer haar oortjes gecontroleerd maar die waren niet warm. Vandaag is het heet, en het was me sinds zondag (?) al opgevallen dat haar ademhaling snel ging. Van de warmte dacht ik. Vanmiddag rond 6 uur zag ik een wondje onder haar kin, en een dikke kin. Vanochtend zag het er nog normaal uit voor zover ik weet, ik zag niks toen ik haar pil gaf.

Liesbeth zat tot 7 uur en ik kon gelukkig komen. Kleintje bleek koorts te hebben (39.9), inderdaad abces onder de kin dat door Liesbeth opengemaakt moest worden. Hoop troep en bloed kwam eruit. Dat zal dus wel opluchten. Ik moet het nu een beetje openhouden, ze heeft een ander antibioticum gekregen en ik moet nog een aantal dagen Metacam geven. Donderdag moet ze koortsvrij zijn. Ik had toch beter naar m’n gevoel moeten luisteren …… Geweldig dat Liesbeth tijd voor me vrijmaakte, ik ging pas om half 8 weg geloof ik. Thuisgekomen heeft Dakotah een fikse bak natvoer leeg gegeten, dus dat kan ze nog steeds 😀

Vanmiddag was er beneden in de tuinen af en toe kabaal: tuinmannen waren bezig om het heuphoge onkruid weg te halen. En wie zit er als een oud wijf, met z’n kop tussen de spijlen, te controleren of het wel goed gaat? juist ja: Quasteman!

 
2 reacties

Geplaatst door op juli 24, 2012 in Gezondheid katten

 

2 Reacties op “Toch abces

  1. Marloes

    juli 25, 2012 at 10:38 am

    Wat een pech! Hopelijk gaat het nu gauw beter!

     
  2. marijke

    juli 25, 2012 at 1:50 pm

    Dus toch die arme meid. Ik hoop dat ze echt snel opknapt.

     

Geef een reactie

 
