RSS

Afvallen

11 Jul

Ik ben al een tijd bezig met WeightWatchers Online, en dat werkt bij mij hartstikke goed. Vandaag is m’n weegdag, en ik ben nu sinds 15 maart jl toch maar mooi 6 kilo afgevallen. Gewoon heel rustig, en dagelijks noteren wat je eet. Ik ben er erg tevreden mee. Bewegen doe ik voor mijn doen veel. Vandaag moest ik eerst naar Andries, m’n therapeut, die toch wel opkeek van de verslechterde conditie van m’n rechterbeen (van het gebroken teentje) en m’n rug. Ik moet volgende week dus terugkomen. Vervolgens op de fiets naar het revalidatiecentrum om een kussen op te halen voor m’n broer, toen doorfietsen naar Oost om dat kussen bij hem af te leveren, en toen weer terug met wind tegen. Ja, zo val je wel af 😀 Ik heb het overigens droog weten te houden. Vannacht en vanochtend was het hopeloos. Zie hier de katjes verontwaardigd naar buiten kijken want ze mochten even niet op het balkon.

Afgelopen nacht, helemaal uit zichzelf, kwam Dakotah bij me slapen. Ashmanti heeft 4 keer een poging gedaan om haar dood te knuffelen zodat ze maar van dat bed af zou gaan (want ik ben van hem) maar iedere keer kwam ze terug tot hij het uiteindelijk opgaf en in de zitkamer op z’n kussen ging liggen. Werkelijk de hele nacht heeft ze in m’n knieholte gelegen. En nu liggen Ashmanti en Quast vredig bij elkaar op m’n bed. Het lijken jullie misschien kleine dingen, maar voor mij zijn het allemaal stapjes naar vertrouwdheid en balans.

 
4 reacties

Geplaatst door op juli 11, 2012 in Buitenwereld, Gezondheid, Katten

 

4 Reacties op “Afvallen

  1. Maret

    juli 11, 2012 at 2:29 pm

    Nou maar het zijn de kleine dingen die het hem doen Marga. Wat lekker dat het zo goed gaat. Ja het heeft even wat tijd nodig allemaal, maar wat gaat het al snel goed met die drie!

     
  2. Yvonne

    juli 11, 2012 at 3:14 pm

    Jee,fiets jij helemaal door dat gevaarlijke en drukke Amsterdam?Goed zeg!
    En die kilo’s vind ik ook knap!
    Heerlijk dat de katjes het zo duidelijk naar hun zin hebben bij,en steeds meer van hun karakterjes laten zien!

     
    • margali

      juli 11, 2012 at 3:23 pm

      Haha Vonne, ik fiets al 40 jaar door Amsterdam. En rij daar ook met m’n auto, waardoor ik dus als fietser ook oog heb voor de problemen die je als automobilist tegenkomt. Ik rij stevig maar voorzichtig, doe af en toe dingen die niet mogen maar weet dan wel of dat kan ja of nee. De fiets is voor mij hét vervoermiddel hier.

      Het is boeiend hoor om te zien hoe het zich hier ontwikkelt. Zo leuk want Quast is een “buitenstaander” maar ook tussen Ashmanti en Dakotah veranderen de verhoudingen nu ze in een rustig huis in een klein groepje van 3 leven. Met mij als opperhoofd natuurlijk 😀

       
  3. Everdien

    juli 11, 2012 at 6:05 pm

    De 3 Musketiers beginnen hun draai te vinden dat spat steeds meer van de foto’s af!!

    Groeten van Gijs en Everdien.

     

Geef een reactie

 
