RSS

Zó gezellig!

10 Jul

Vandaag had ik veel te doen. Eerst naar fitness, nog steeds zonder sportschoenen want daar kan m’n gebroken teentje nog niet tegen. Dus geen crosstrainer en geen roeiapparaat. Op de terugweg bloemetjes gekocht, en thuis in een extra stevige en zware vaas gezet, in de hoop dat ze ook in de vaas blijven staan. En toen onder grote belangstelling de voorraadkast van de katten opgeruimd want het was een zootje geworden. Oude troep die ik niet meer nodig heb weggegooid, medicijnen etc. in een doos gedaan, een grote pot vól met muisjes staat ook heel feestelijk. Ze weten nu ook in welke doos de snoepjes zitten 😀 En toen maar weer stofzuigen, uiteraard werd ik ook daarbij goed in de gaten gehouden.

Al met al was ik om 3 uur klaar, lagen Ashmanti en Dakotah uit te rusten van het harde werken bovenin hun boom, en kon ik even op bed gaan liggen. Tot m’n verrassing kwam Quast gezellig bij me liggen. Hij heeft nu in de gaten dat hij z’n kans kan grijpen als de rags liggen te slapen. Eerst even pompen in het mamma-mandje (nooit kunnen denken dat zo’n vreemd mandje die funktie kan vervullen) en dan lekker tegen mij aan liggen. En later heel lui bij me op schoot. Want dat doen de rags ook (nog) niet.

Op deze manier komt Quast ook een beetje aan z’n trekken, want Dakotah en Ashmanti zijn wel heel erg een koppeltje hoor. Vandaag zag ik voor de verandering Dakotah een enorme duikvlucht nemen om bovenop haar broer te landen. De dame nam hem stevig te pakken, en ik hoef me écht geen zorg te maken dat ze niet tegen Ashmanti opgewassen is. Soms schrik ik gewoon van haar kleine smalle lijfje, alsof ik hier een kitten rond heb lopen. Ik ben immers alleen maar van die grote katten gewend.

Wat ik ook nog steeds zo bijzonder vind is dat ze alle drie zo lekker zitten te eten van hun natvoer. Ik zet het voor ze neer, en kan gewoon terug naar de keuken lopen om verder te gaan met koken. Als ik even later kijk zijn alle bakjes leeg, is Dakotah alles nog eens goed aan het uitlikken terwijl Ashmanti netjes toekijkt. Kortom: ik vond het vandaag weer een heerlijke en gezellige dag!

 
Een reactie plaatsen

Geplaatst door op juli 10, 2012 in Katten

 

Geef een reactie

 
