RSS

Mamma Missy

06 Jul

Toen Coco overleed was het me duidelijk dat een leven zonder katten voor mij geen leven is. Misschien ben ik een raar mens, maar ik zat te piekeren over Missy. Ze is mijn 4e katje, maar sinds ik haar in 2005 had laten vangen uit de achtertuinen woonde ze heel gelukkig bij Ellen en Arie en al haar dierenvriendjes omdat ik haar niet zelf in huis kon nemen.  Ellen en ik hebben een co-ouderschap dat altijd uitstekend heeft gewerkt. En nu Coco er niet meer was zou Missy natuurlijk prima hier kunnen wonen. Maar zou dat goed zijn voor Missy? ze zou dan zeker een vriendinnetje mee moeten krijgen …. niet hier alleen zijn in dit stille huis. En als ik heel eerlijk was wilde ik haar eigenlijk niet hier …. ik wilde – áls ik dan nog 1 keer katten nam – graag jongere katten, en liefst langharig omdat ik daar zo verliefd op ben.
Toen Corien me vertelde dat ze me katjes wilde schenken moest ik dus eerst met Ellen praten. Wat te doen. Ellen zei droogjes dat ik Missy kon krijgen als ik haar wilde, maar dat ze op zich bij haar goed zat. Ik moest doen wat ik wilde, zei ze …. en zo heb ik met een beetje schuldgevoel toch besloten voor katjes van Corien.
De band met Missy blijft, ons co-ouderschap blijft, en Missy blijft waar ze heel gelukkig is.

Ellen heeft weer kittens in huis: 2 opvangertjes uit het asiel. En dus is Missy blij want kittenvoer is écht het állerlekkerste voer 😀 De dame wordt weer tonnetje rond. En is ook mamma voor de kittens wat een stel prachtige foto’s oplevert.

 
4 reacties

Geplaatst door op juli 6, 2012 in Buitenwereld, Katten

 

4 Reacties op “Mamma Missy

  1. Dirk

    juli 6, 2012 at 7:06 pm

    Schitterend om te zien!
    En (daar heb je mij weer met mijn theorietjes) het lijkt wel of poezen die een wat minder zorgeloze jeugd hebben gehad altijd fantastische pleegmoeders zijn. Of ze zelf kittens hebben gehad en “geholpen” zijn lijkt niet uit te maken.

     
  2. margali

    juli 6, 2012 at 7:55 pm

    Lief hè …. en jouw theorietje zou heel goed kunnen kloppen. Hoe Missy’s leven er precies uitzag voordat ze gevangen werd weet ik niet, maar ze zal het heus niet makkelijk gehad hebben.
    Bij Ellen heeft ze regelmatig laten zien dat ze goed voor kittens zorgde (ook voor hun voer trouwens 😉 ).

     
  3. marijke

    juli 7, 2012 at 2:23 pm

    Ik heb ook aan Missy zitten denken vreemd genoeg. Maar als je haar zo gelukzalig ziet liggen met de kittens en Cheap volgens mij, dan is het toch een katje wat je eigenlijk niet meer moet verplaatsen.

     
    • margali

      juli 7, 2012 at 2:30 pm

      Is niet zo vreemd marijke. ik heb de laatste tijd natuurlijk vaak over haar nagedacht, en over wat goed voor haar was, en goed voor mij. Haar belang ging voor wat mij betreft: als Ellen had moeten/willen inkrimpen dan was er geen twijfel geweest en had ik Missy in huis genomen. Maar dan had ze minstens 1 vriendje mee moeten krijgen (of ik had er een katje bij moeten zoeken wat natuurlijk een gokje zou zijn geweest). Missy is altijd lief voor mensen geweest (heb ik van Ellen begrepen) maar ze is ook een katje dat goed met andere katten en honden opschiet. Dat kon ik zien in de week voordat ze gevangen werd: ze was de beste maatjes met de buurtkatten. En bij Ellen is ze natuurlijk vreseliojk verwend met veel dieren en regelmatig kittens 😀 Hier bij mij is het maar een stille saaie bedoening, dus niks voor Missy alleen.

       

Geef een reactie

 
