RSS

Held op sokken …..

27 Jun

Eerst dacht ik dat Ashmanti hier de baas zou worden. Maar ik kom daar op terug. Deze grote jongen is al een paar keer met z’n buik over de grond en z’n oren in z’n nek grommend weggevlucht van z’n bakje heerlijk natvoer …. vanwege een paar ruziemakende katten 2 verdiepingen lager en ver weg in de achtertuin. M’n oude katjes gingen dan juist enthousiast op de eerste rang zitten, met de kop tussen de spijlen van het balkonhek geduwd, kijken wie zou winnen. Niet deze grote jongen, want die verstopt zicxh onder m’n bed ūüėÄ

Iedere dag maak ik nieuwe dingen mee, zie ik nieuwe streken. Quast is niet de enige ondeugd. Gisteren verstopte hij zich in m’n fietstas, met de klep weer achter hem dichtgevallen, dus ik kreeg een hartaanval toen ik de tas optilde en die opeens zwaar bleek. Voorzichtig opengemaakt, en wat zag ik daar?

Afgelopen nacht werd ik wakker van een vreemd geluid: ’t was maar goed dat ik ging kijken¬†want ik zag Ashmanti vakkundig de slinger uit een antiek penduletje¬†verwijderen dat op de schoorsteenmantel staat. Het klokje bleef keurig staan, de slinger lag er naast, en klokje stond stil. Dat slingerende slingertje was natuurlijk machtig interessant.¬†Daar zou ik dus automatisch Quast de schuld van gegeven hebben de volgende dag.¬†Klokje staat nu in een kast ūüė¶

Nog maar een foto van 2 kleffe katten:

 
3 reacties

Geplaatst door op juni 27, 2012 in Katten, Streken van Quast

 

3 Reacties op “Held op sokken …..

  1. Dirk

    juni 27, 2012 at 7:02 pm

    Zoals ik het zie is geen van de drie een alpha-kat. Maar dat is ook helemaal nergens voor nodig want ze hebben jou.
    De self-proclaimed, al dan niet met een (dure) cursus, gedragsdeskundigen zullen het vast niet met me eens zijn maar volgens mij duidt dat vluchten van Ashmanti er op dat hij het naar z’n zin heeft bij jou. Hij komt uit een best wel grote, wisselende, groep. En daar zal vast wel eens wat ruzie uit voortkomen. Ik weet uiteraard niet hoe Corien met zoiets omgaat maar bij mij krijgen alle deelnemers duidelijk te horen dat ik daar geen zin in heb en dat er maar 1 de baas is….
    En dus(?) zou hij kunnen denken dat “de baas” boos gaat worden als er ergens ruzie is en daar wil hij helemaal niet bij betrokken raken.

     
    • margali

      juni 27, 2012 at 7:19 pm

      Haha, ik vraag me af of ik al zó snel een dergelijk effect of Ashmanti heb.
      In ieder geval is het wel zo dat Corien de baas is over haar katten, en dat duidelijk laat merken. Maar ze kan niet overal tegelijk zijn natuurlijk. Hier in dit huis ben ik ook de baas (toch wel …. meestal). Ik heb vroeger bij m’n vorig drietal ook altijd gezegd: ik wens geen herrie in de tent zolang ik hier ben en daar last van heb. Dat doe je maar als ik weg ben …. en dan was het meestal Joris die ik in z’n nekvel greep. Ik ben natuurlijk de afgelopen 15 jaar ook wel wat wijzer gewroden, en waarschijnlijk/hopelijk maak ik nu een aantal fouten niet die ik vroeger wel gemaakt heb. Ik zie inderdaad dat de balans heel erg wisselt. Ashmanti en dakotah zitten iedere dag vreselijk te kibbelen (meestal is Ashmanti de aanstichter) maar Dakotah springt zelden weg en blijft al piepend gewoon in z’n omhelzing liggen. Na verloop van tijd vallen ze weer in slaap. Ashmanti en Quast draaien vaak om elkaar heen … aftastend. Leuk om te zien. Dakotah en Quast zie ik niet samen: zij wordt totaal opge√ęist door haar broer.

       
  2. Yvonne

    juni 29, 2012 at 6:21 pm

    Heerlijk lijkt me dat,weer zo drie katjes helemaal proberen te doorgronden,en dan steeds voor verrrassingen komen te staan,Quast lijkt de boef,maar er is er dus nog één,hi hi.
    En ik denk dat Asmhanti gewoon niet van ruzie houdt,dan loopt ie weg,en gelijk heeft hij.
    Wel een klef stel zeg,daar op die krabpaal én in je stoel!
    Maar gelukkig ben jij overdag verzekerd van het prettige gezelschap van die mooie Quast!

     

Geef een reactie

 
