RSS

Ashmanti rules!

20 Jun

Gisteren zijn we bij Liesbeth geweest. “Had m’n wagen volgeladen …. vol met móóie katten” 😀

Alle katten zijn uitgebreid bewonderd, geknuffeld en uiteraard nagekeken. Bij Dakotah en Ashmanti viel niet te luisteren naar hart en longen: het was één groot gepurrrrrrrrrrr. Bij Dakotah zijn de hechtingen van de castratie verwijderd, haar gebitje gaat in de toekomst een aandachtspunt worden, en ze heeft een kleine ontsteking in haar oor zodat ze nog 14 dagen op de Synulox blijft en dan weer gecontroleerd wordt. Toen ze gecastreerd werd heeft Corien nog gevraagd om naar dat oor te kijken, maar óf het is niet gezien, óf Liesbeth heeft betere apparatuur, óf het zat er gewoon toen nog niet. Ashmanti heeft inderdaad een snotneus en gaat voor 8 dagen op de doxy. Liesbeth vond ze prachtig, en vooral Quast heeft daar iedereen bezig gehouden met z’n capriolen terwijl wij met de andere twee bezig waren.

                                                     Jut en Jul: zullen we samen even gaan zitten?

Ik had maandag al het gevoel dat Ashmanti hier de baas gaat worden. Nu hij wat meer aanwezig is begin je dat te merken. Nog steeds uiterst klef met z’n zussie, maar allebei komen ze nu wat meer naar mij toe. Meneer Quast heeft overdag de exclusieve aandacht (hoewel hij begint te leren dat Marga ook nog hier in huis haar handen moet laten wapperen, en dan gaat hij gelaten iets anders doen) dus dat gaat dan ’s avonds een beetje botsen. Hoezo jaloers?  En vannacht werd ik wakker van wanhopig kittenachtig gepiep …. slaapdronken keek ik vanuit m’n slaapkamer de zitkamer in en trok me direkt weer terug: Quast kreeg op z’n ballen van Ashmanti, en Dakotah zat op de eerste rang te kijken … Ik ben verder gaan slapen.

Vanochtend liet Quast zich weer van z’n beste kant zien tijdens de jacht op een vlieg:

                                                            Bovenop die deur van 4 cm dik

 
5 reacties

Geplaatst door op juni 20, 2012 in Gezondheid katten, Katten, Streken van Quast

 

5 Reacties op “Ashmanti rules!

  1. Maret

    juni 20, 2012 at 12:53 pm

    Had niet gedacht dat meneer Quast zich het kaas van het brood zou laten eten door Ashmanti :-). Dat stelt me zwaar teleur LOL.
    Zo te lezen geniet je volop Marga!

     
  2. marijke

    juni 20, 2012 at 3:29 pm

    Zat steeds op het forum te kijken maar dacht toen: laat ik naar haar blog gaan en ja hoor daar zijn ze. Wat een heerlijk stel katten Marga en Quast heeft even de kop en uitdrukking van Jes, ik hoop dat hij net zo’n geweldige kat wordt. Maar broer en zus zijn ook om op te vreten. Wat zal je hier van gaan genieten, en ja, het zal zeker wennen zijn, ik heb het meegemaakt. Ik heb toen nog weleens tegen je gezegd dat ik mij schuldig voelde omdat ik zo kon genieten van Jes Quarius en Ruby terwijl jij maar aan het dokteren was.
    Geniet er maar zoveel mogelijk van.

     
  3. nienke

    juni 20, 2012 at 8:07 pm

    D&A zijn echt jut&jul, haha (ik kan hun namen moeilijk onthouden hoor, heb je al koosnaampjes voor ze?) Ik dacht ook dat Quast wel bovenaan in de rangorde zou staan, weet niet waarom.
    Maar zo te zien raken ze al aardig gewend, het gaat best snel.
    Geniet er van Marga, dat heb je wel verdiend!

     
    • margali

      juni 21, 2012 at 2:14 pm

      Nienke, ik weet het nog niet met die koosnaampjes. Quast reageert uitstekend als hij geroepen wordt, maar die heeft al 2 jaar in een huiselijke omgeving gewoond. Ashmanti en Dakotah luisteren voor geen meter, misschien omdat ik geen Roermonds accent heb 😀 Het zou zo maar kunnen dat het Manneke en Kootje gaat worden ….

       
  4. Mieke

    juni 20, 2012 at 9:10 pm

    Dag lieve Marga,
    ik moet hier erg om lachen, het lijkt wel een creche!
    groetjes Mieke

     

Geef een reactie

 
