RSS

Mag ik jullie voorstellen ……

17 Jun

Gistermiddag ben ik samen met m’n broer Rob (die zo lief was om chauffeur te zijn) op bezoek geweest bij mijn vriendin Corien van Stichting Katimo in Roermond. Ze had mij nieuwe katjes aangeboden, want ze wist – net als ik – donders goed dat een leven zonder katten niks voor mij is. Corien is een heel goeie matchmaker en had 3 katten voor mij geselecteerd die volgens haar bij mij zouden passen. En die ook aan mijn wensenlijstje tegemoet kwamen: ik wilde geen kittens, maar 2 katten rond 2 jaar. Graag (half)langhaar, en mooi om naar te kijken, beetje makkelijk hanteerbaar, en vooral asjeblieft gezond (voor zover je zoiets natuurlijk kunt zeggen. Maar in ieder geval niet bekende diabeetjes of nierkatjes). Zoals ik al vermoedde kon ik niet kiezen en heb ik ze alle 3 mee naar huis genomen. Hier zijn ze:

Quast, een jonge kruising Maine Coon kater geboren op 15-3-2010, een rooie donder, heel koninklijk, trots, speels, nieuwsgierig, aanhankelijk en aandacht vragend….. Hij heette eigenlijk Kwast, maar dankzij Dirk die is gaan googlen, heet hij nu Quast, naar een ontdekkingsreiziger die uit dezelfde tijd stamt als de historische figuur waar mijn straat naar is vernoemd. Quast is qua uiterlijk een feller gekleurde versie van Joris, maar qua gedrag een combinatie van Benneke en Joris. Ik zie constant dingen die me aan die twee herinneren. Hij heeft al op de onmogelijkste plekken gezeten, kan net als Benneke springen als de beste en zat dus al snel boven op de hoogste kasten. Binnen 10 minuten hier helemaal thuis……

Dakotah, een blue tortie ragdoll poesje, geboren op 13-3-2009, heel lief, aanhankelijk en knuffelig, heel klein naar wat ik gewend ben. Ze vormt een héél klef koppeltje met haar broer Ashmanti, een red point ragdoll kater. En dat kon ik natuurlijk niet uit elkaar halen. Ze kijken wat meer de kat uit de boom, en liggen nu bijvoorbeeld in de kist van de klimpaal, beetje klein dus bovenop elkaar gepropt …. en knorren en spinnen dat die kist doet 😀

Dakotah:

en Ashmanti:

Ik weet intussen niet goed wat me overkomt: ben jarenlang zieke en geriatrische katten gewend, weet niks over gewoon kattenvoer, en kom ogen tekort bij de capriolen van Quast. Afgelopen nacht heeft hij bij me op bed geslapen, en na een aantal uren huilen vooral van Ashmanti hoorde ik op een gegeven moment geknisper van plastic: onder m’n bed staat een logeerbed waar vanwege het stof plastic omheen zit. De ruimte tussen dat matras en de onderkant van mijn bed is geloof ik zo’n 20 cm, maar daar hebben Dakotah en Ashmanti de rest van de nacht geslapen. Dus gezellig met z’n allen op de slaapkamer 😀

Toen ik gistermiddag wegreed van Katimo kreeg ik een enorme huilbui: niet zozeer vanwege het verdriet om Coco maar vooral door het overweldigende gevoel dat ik zo maar 3 jonge kattenlevens mee naar huis ging nemen …. een nieuwe en positieve fase in m’n leven. Ik ben dan ook héél erg blij, en dank aan Corien voor wat ze me gegeven heeft. Woorden schieten tekort.

 
10 reacties

Geplaatst door op juni 17, 2012 in Katten

 

10 Reacties op “Mag ik jullie voorstellen ……

  1. nienke

    juni 17, 2012 at 8:58 am

    gefeliciteerd met deze beauty’s 🙂
    Ik hoop dat je heel lang in goede gezondheid van deze 3 nieuwe kanjers kan genieten.
    Regelmatig updates plaatsen he?
    Liefs Nienke

     
  2. Dicky

    juni 17, 2012 at 10:08 am

    Lieve Marga,
    Ook hier tranen, maar gelukkig eindelijk van blijdschap.
    Wat een vreselijk leuk nieuws en wat een heerlijke smoeltjes heb je meegenomen.
    Wat geweldig ik ben echt flabbergasted, wat vreselijk fijn en goed van je.
    Een leven zonder zorgen voor eigen knuffels nee dat is geen leven. Dat weten we maar al te goed.
    Wat een heerlijk nieuws om de zondag mee te beginnen.
    Geef je liefjes een dikke knuffel en wat een heelijke bofferdjes om bij jou te mogen wonen.
    Lieve Marga, Quast, Ashmanti en Dakotah heel veel liefde, geluk en gezondheid voor jullie samen. Ik hoop op een lang gezond leven met elkaar en ik hoop jullie een keer te mogen knuffelen.!!!!!

     
  3. Marloes

    juni 17, 2012 at 10:28 am

    Wat een prachtige katten! Geniet maar lekker van ze!

     
  4. Everdien

    juni 17, 2012 at 12:45 pm

    Beste Marga,

    Van harte gefeliciteerd met dit prachtige trio. We wensen je samen met je poezenbeesten veel geluk en gezondheid toe. Het wordt genieten!!! Een knuffel voor Quast,Dakotah en Ashmanti.

    Hartelijke groet,

    Gijs en Everdien.

     
  5. Katja

    juni 17, 2012 at 4:44 pm

    Hahahaha, ik dacht al “hoe kan ze daaaaar nou tussen kiezen? Maar niet kiezen is natuurlijk ook een optie 🙂 Wat een prachtige lieve schatten heb je gekregen zeg! Heel veel geluk en genieten met ze gewenst!

     
  6. Mieke

    juni 17, 2012 at 7:31 pm

    dag lieve Marga,
    wat geweldig, je zult ogen tekort komen als het hele stelletje gewend is, ja nu moet je een strenge kleuterjuf worden ipv een bejaardenverzorgster!! Ik hoop dat je heel veel plezier aan dit drietal zult beleven,, doe je wel voorzichtig met al die capriolen dat jezelf niet mee gaat doen?
    groetjes Mieke

     
  7. nienke

    juni 17, 2012 at 7:40 pm

    en hoe was de eerste dag met dit mooie drietal?
    Als alles meezit liggen mijn katten straks bibberend onder de bank, want als NL scoort met voetballen ga ik gillen en daar waren ze afgelopen woensdag erg van onder de indruk, arme beessies ….Met wat lekkers na de wedstrijd heb ik het goedgemaakt met ze hoor, een paar snoepjes doen wonderen wat dat betreft.

     
  8. Femke

    juni 18, 2012 at 9:49 am

    Marga wat geweldig!! Wat een mooi eerbetoon aan Ben, Joris en Coco.

    Ga heerlijk van deze 3 lieverds genieten!!

     
  9. Maret

    juni 18, 2012 at 11:09 am

    Hoi Marga, wat een verschil zal dat zijn en hoop dat ze je met hun capriolen enorm aan het lachen krijgen. Heerlijk dat je er 3 schatten bij hebt.

     
  10. Marielle

    juni 18, 2012 at 4:04 pm

    Wat goed Marga! Gefeliciteerd met je nieuwe drietal! Ik ben superblij voor je:-)

     

Geef een reactie

 
