RSS

En nog een mooie gedachte …

09 Jun

Een stukje uit een email van Katja over de laatste fase van haar kat Faffie vond ik ook zo treffend dat ik het hier neerzet. Zo vaak mail ik met mensen over het naderend einde van hun kat. En de woorden van Pat hieronder, en deze woorden van Katja beschrijven precies hoe ik erover denk. ook ik heb zitten worstelen, en dan troost het om dit te lezen, iets als een bevestiging dat ik het inderdaad goed gedaan heb:

**********

“Die twijfel, ik ken het, maar als je beseft, dat als je gewacht had tot het echt duidelijk is dat ze lijdt, je in feite te laat zou zijn om haar lijden te besparen, dan weet je dat je nu het goede moment hebt gekozen.

Ik realiseerde me dit ineens toen ik moest beslissen wanneer ‘het moment’ voor Faffie zou moeten komen. Ineens dacht ik ‘waar zit ik nu eigenlijk op te wachten? Op een moment dat het duidelijk is dat hij pijn heeft of niet meer naar de bak kan of het benauwd krijgt of noem maar op…zodra dat duidelijk is, dan ben ik dus eigenlijk te laat. Nu ik weet dat zo’n moment er binnenkort aankomt, moet ik hem dat moment dan niet juist zien te besparen! Wat maakt het uiteindelijk voor hem uit of hij het misschien nog een of twee dagen of misschien wel een week langer ‘had volgehouden’. Hij heeft nu een zo mooi mogelijk leven achter de rug en een week meer er bij puur omdat ik de stap niet durf te zetten, terwijl ik hem daarmee aan het risico blootstel om wel echt ondraaglijk te moeten lijden, nee dat mag ik hem juist niet aandoen’.

 
3 reacties

Geplaatst door op juni 9, 2012 in Afscheid & rouw

 

3 Reacties op “En nog een mooie gedachte …

  1. Maret

    juni 9, 2012 at 8:39 pm

    Ja inderdaad, de spijker op zijn kop. Heel veel sterkte nogmaals Marga.

     
  2. ramona

    juli 19, 2012 at 7:59 am

    Mooi, en inderdaad heeeeel treffend.

     
    • margali

      juli 19, 2012 at 9:35 am

      Ramona, Katja (die dit geschreven heeft) ern ik zijn blij dat je er iets aan hebt. Heel veel sterkte de komende tijd, en ik hoop dat je nog even verder kunt met je katje.

       

Geef een reactie

 
