RSS

Waar is me tassie?

05 Jun

Vanmiddag ben ik als vrijwilliger van Buurtzorg met de demente dame naar de oogarts geweest.
Ze deed keurig de deur open, kende me voor geen meter, maar dat maakte niet uit. Ze ging wel met me mee hoor … Even had ik een probleem om haar deur op slot te krijgen: vreemd veiligheidsslot, maar het is gelukt.
Mevrouw was heel erg blij met me, en het was gezellig. Haar ogen zijn zo slecht dat er niks meer aan te doen is helaas.
Op de terugweg kreeg de taxi bijna een aanrijding, de pakistaanse chauffeur sprak slecht nederlands,  wist de weg niet en lette niet op. Ik gaf net op tijd een schreeuw ….
Toen we uitstapten had mevrouw een probleem met haar tas die ergens aan vastzat.
Klopte: het was de tas van de chauffeur, die hem wijselijk aan een kettinkje had liggen.
De tas van mevrouw had ik namelijk in m’n handen (had ik al -tig keer gezegd), maar mevrouw dreef op haar instinkt: “waar is me tassie …. ?”

Het was een welkome afleiding, en het is ook een confrontatie – opnieuw – met wat er met een wezen gebeurt als het oud wordt. Mevrouw wordt 89, Coco is net 17 … allebei oud, heel oud. Coco trekt zich vandaag trouwens steeds terug achter in de poezenkamer, in haar mandje. ik hoop dat ze vanavond nog gezellig wat bij me op de bank komt slapen, dan zie ik haar nog een beetje.

 
3 reacties

Geplaatst door op juni 5, 2012 in Algemeen

 

3 Reacties op “Waar is me tassie?

  1. nienke

    juni 5, 2012 at 7:52 pm

    Marga, ik wens jullie nog een aantal goede uren toe samen, en ik hoop dat alles morgenmiddag rustig verloopt (al verwacht ik dat wel: Coco is er duidelijk aan toe, en Liesbeth en jij zijn zo vertrouwd met elkaar).

    Leuke anekdote van het tassie, heeft Jan ‘m ook aan de ketting? Daar zou ik zelf niet zo snel aan denken maar ik woon dan ook niet in de grote stad.

    Mijn gedachten zijn bij jullie, dikke knuffel!

     
  2. Margo

    juni 6, 2012 at 8:11 am

    Hey Marga , Ik heb ’n beetje met jullie meegeleefd de afgelopen weken , en ja , ik heb het ook aan zien komen,maar ik denk dat Coco nu echt toe is aan haar welverdiende rust .
    Ik herken het helemaal en weet precies hoe jij je voelt .
    In gedachten ben ik bij jullie en ik wens je dan ook héél veel sterkte vanmiddag .
    Liefs van Margo .

     
  3. Pauline

    juni 6, 2012 at 2:38 pm

    He Marga, ik lees net je berichtjes van de laatste week… en het is nu woensdagmiddag…
    Veel sterkte en een warme knuffel uit Vlaardingen.

     

Geef een reactie

 
