RSS

Liesbeth gesproken

04 Jun

Gisteren had ik een vrij ontspannen dag: op de bank zitten tennis kijken. Coco kwam af en toe een tijd bij me liggen, en trok zich dan weer terug. Ze wordt alerter, maar blijft doodmoe en niet zichzelf meer. Dat zie ik ook niet terugkomen: nergens kan ik haar een plezier mee doen, behalve met een plakje rosbief en haar vaste borstelbeurt na het spuitvoeren. Ze reageert nergens meer op, geen belangstelling meer.
Na een slechte nacht had ik het vanochtend moeilijk: ik kan nu niet meer zeggen “het is pas volgende week”.

Dierenarts Liesbeth belde rond het middaguur, had mijn mails gelezen, denkt ook dat Coco vorige week mogelijk een TIA of hersenbloeding heeft gehad. De wankele balans die het afgelopen jaar bestond met haar slechte nieren is ingestort.  En ze ziet uit mijn beschrijving dat Coco geen kwaliteit van leven meer heeft. Ze komt dus inderdaad woensdagmiddag naar ons toe. Naderhand kreeg ik een enorme huilbui, stilletjes in de slaapkamer zodat Coco het niet merkte, en dat luchtte erg op.

Liesbeth had ook gezegd dat Coco waarschijnlijk aan het uitdrogen is. Had ik nog niet aan gedacht omdat ik nog steeds met de spuit voer, maar inderdaad: haar velletje springt niet meer soepel terug… Ik hoop dat we het tot woensdag kunnen redden, want morgen heb ik een afspraak staan om als vrijwilliger met een demente, maar nog zelfstandig wonende mevrouw mee naar het ziekenhuis te gaan. Buurtzorg zat met mensen tekort, en ik ben al een keer bij mevrouw gaan kennismaken …. waarschijnlijk is ze dat 2 minuten na mijn vertrek al weer vergeten, maar ik weet nu wel waar haar portemonnee, medische papieren en huissleutel liggen. Haar gehoorapparaten heeft ze zoek gemaakt, dus het wordt schreeuwen en dan toch niet begrepen worden…..
We gaan het morgen beleven: ik wil dat niet afzeggen omdat het al zo gevoelig ligt.

 
1 reactie

Geplaatst door op juni 4, 2012 in Afscheid & rouw, Gezondheid katten

 

Tags: , , ,

Een Reactie op “Liesbeth gesproken

  1. Dicky

    juni 4, 2012 at 2:20 pm

    Logisch dat je een huilbui hebt gehad. Het is ook niet zomaar een beslissing en Coco is zo’n belangrijk deel van je leven.
    Ik hou het al niet droog , laat staan jij haar eigen baasje.
    Morgen gewoon gaan Marga, even wat anders voor jou en dat maakt voor Coco niet uit. Geef haar maar eel lekker plakje rosbief voor je gaat en je bent ook weer niet zo lang weg.
    Ik ben in gedachten bij je.

     

Geef een reactie

 
