RSS

Coco op weg naar het einde.

03 Jun

Ik ben nu zo ver dat ik het hier kan zeggen: het gaat zoals jullie weten sinds 2 weken niet goed met Coco.

De eerste week merkte ik al dat het spuitvoeren flink moeilijker ging. En de afgelopen week werd ik ongerust. Er was iets … de warmte was voorbij, maar ze was niet meer zichzelf.
De eerste helft van de week was ik voor mijn doen vrij veel weg, en ik vermoed dat er toen iets gebeurd is.
Vanaf donderdag ben ik bijna voortdurend bij haar gebleven, en werd werd ik heen en weer gegooid tussen hoop en vrees. Ik zat hier met een katje zonder ziel ….. weg van de wereld, levend “op de automaat”.
Vrijdagmiddag heb ik de knoop doorgehakt en een afspraak gemaakt: woensdag 6 juni a.s. komt Liesbeth hier thuis om Coco in te slapen.

Dirk is er van overtuigd dat Coco een TIA heeft gehad. En dat zou heel goed kunnen als ik naar haar gedrag kijk. Gisterochtend leek ze eindelijk wat alerter, maar nog steeds is ze dóód- en dóódmoe. Ze eet niks meer uit zichzelf, ook geen snoepjes, of lekker vis waar ze vroeger een moord voor deed.
Het enige dat ze nu lust – terwijl ze dat altijd vies vond – is een plakje rosbief. En daar verwen ik haar maar mee.

Gisterochtend werd ik opeens toch nog verscheurd door twijfel toen ik zag dat ze een beetje leek te herstellen, maar het spuitvoeren wordt steeds meer dwangvoeren.
De afgelopen week ben ik normaal blijven voeren, maar toch is ze in 1 week 250 gram afgevallen.
We gaan daarom stoppen, voordat er erger dingen gebeuren en ze aftakelt tot een wrak. Want dat verdient ze niet.

Er heerst hier nu serene rust. Ze krijgt alleen nog de ondersteuning die nodig is. Het spuitvoeren moet nog even doorgaan om te voorkomen dat haar maag en darmen van slag raken.
De normale routine loopt gewoon door: dat geeft haar herkenningspunten. En ik ben zoveel mogelijk aanwezig want ze zoekt me af en toe duidelijk. We maken er samen nog wat van ….

Coco gisteren, zo moe ….

 

 

 
7 reacties

Geplaatst door op juni 3, 2012 in Afscheid & rouw

 

7 Reacties op “Coco op weg naar het einde.

  1. Marielle

    juni 3, 2012 at 12:36 pm

    Lees net het hele verhaal van de laatste weken. Triest, het einde nadert. Ik zal aan jullie denken as. woensdag! Liefs en een knuffel voor Coco,
    Mariëlle

     
  2. Mieke

    juni 3, 2012 at 4:31 pm

    Dag lieve Marga,
    Net van vakantie terug en dan lees ik de verhalen van de laatste weken.
    Iets waar je al langer bang voor was lijkt nu toch echt waar te zijn. Moedige Coco kan niet meer, altijd weer even verdrietig om afscheid te nemen van een viervoeter. Je hebt zo lang voor haar gezorgd, het zal vreemd zijn.
    Sterkte en knuffel haar maar heel veel.
    groetjes Mieke

     
  3. Dicky

    juni 3, 2012 at 5:52 pm

    Lieve Marga,

    Ik kom net thuis en lees je besluit.
    Ook dat is houden van.
    Heel moeilijk , maar soms moet je moeilijke beslissingen nemen . Ik vind het ook moedig.
    Ik zal positieve energie jullie kant opsturen om de laatste momenten de rust te behouden. Ik hoop dan ook dat die berusting er is.
    Heel veel sterkte met het loslaten.
    Knuffel uit Drenthe voor jou en Coco!!
    Liefs Dicky

     
  4. nienke

    juni 3, 2012 at 7:47 pm

    ook ik kom net thuis, gelijk je weblog opgezocht, tussen de regels door zag ik dit besluit al aankomen.
    “Fijn” dat jullie een paar dagen hebben om rustig afscheid te nemen, en ook prettig dat Liesbeth thuiskomt, ik zou het ook weer zo doen (maar hoop dat dat de 1e 10-15 jaar niet aan de orde is uiteraard).
    Heel veel sterkte Marga, het is niet niks om in zo’n korte tijd afscheid te moeten nemen van Benneke, je moeder, Joris, je schoonmoeder en straks Coco.
    Ik denk aan jullie, lieve groet en een knuffel van Nienke

     
  5. Maret

    juni 3, 2012 at 8:00 pm

    Hoi Marga. Een van de moeilijkste beslissingen die een ‘baasje’ soms moet nemen. Maar zoals Dicky al zegt, dit is ook houden van. Sterkte voor woensdag meid en geniet nog even van haar. Ik zal aan je denken. Liefs, Maret

     
  6. Marloes

    juni 4, 2012 at 12:06 pm

    Wat een moeilijke beslissing Marga! Maar wel goed dat je hem genomen hebt! Heel veel sterkte!

     
  7. Everdien

    juni 4, 2012 at 1:01 pm

    De beslissing die je hebt genomen getuigd van je liefde voor Coco.

    Groeten van Gijs en Everdien.

     

Geef een reactie

 
