RSS

Bioscoop snoep snoep snoep

19 Dec

Vijftien jaar lang ben ik niet naar de bioscoop geweest. Maar sinds ik met Jan ga 🙂 ben ik al 2 keer geweest in een gezellig en ouderwets klein theater. Alleen ’s middags want ’s avonds trek ik dat niet meer. Ik gooi er een pijnstiller in en dan overleef ik die stoelen en dat lange stilzitten. Gistermiddag gingen we naar Nova Zembla in een heel grote bioscoop. Grote drukte want wel 6 verschillende films, en lange rijen bij de kassa’s. Het duurde eindeloos lang en op een gegeven moment kregen we in de gaten waarom: iedereen kon vanaf tafels en vitrines enorme bakken popcorn, zelf te vullen zakken met snoep, koek, flessen frisdrank pakken …. en vervolgens moest dat dan bij de kassa afgerekend worden plus natuurlijk de kaartjes. Hoe langer het duurde hoe meer snoep er aangesleept werd door de kinderen. Ik keek m’n ogen uit …. en zei tegen Jan “die kassa-mevrouw gelooft straks écht niet dat wij helemaal niks willen behalve 2 kaartjes …. die denkt dat we iets in onze zakken gestopt hebben”….. het viel mee, maar ik snap nu waarom steeds meer mensen zo’n overgewicht hebben. En ik vraag me ook af waarom er niet een snelkassa is voor mensen die alleen een kaartje willen en door al dat snoepgoed te laat in de voorstelling komen. Zo dat ben ik weer effe kwijt. De film vond ik mooi, maar ik werd er wel erg koud van…..

 
5 reacties

Geplaatst door op december 19, 2011 in Algemeen

 

5 Reacties op “Bioscoop snoep snoep snoep

  1. Maret

    december 19, 2011 at 7:31 pm

    Rare bioscoop. Hier is dat nergens en ik kom toch geregeld in verschillende bioscopen, gewoon je kaartje kopen en apart kun je dan je snoep en drinken kopen. Zekers iets Amsterdams haha. Zelf vond ik Nova Zembla tegenvallen en ik heb nog van niemand gehoord dat hij het een goede film vond, ondanks de positieve kritieken die de film blijkbaar krijgt. Had er veel meer van verwacht.

     
  2. margali

    december 19, 2011 at 7:37 pm

    Hah! die bioscoop was niet in Amsterdam, maar in Almere! En daar is wat mij betreft alles nieuw want geen 100 jaar oud, en dus leek me dit ook iets nieuws dan. Had het nooit eerder gezien. Maar jij dus ook niet ….

    Ik vond de film ook niet steengoed maar best het aanzien waard. Ik moet nog erg wennen aan dat 3-D effekt: Doutzen die met haar hand bijna m’n gezicht leek aan te raken.

     
  3. Pauline

    december 24, 2011 at 12:36 pm

    Lieve Marga, dank je wel voor je mooie kerstkaart en ik wens jou ook heerlijke dagen en een mooi en vooral gezond 2012.

    Liefs,
    Pauline, Fien en Saar

     
  4. Ans Tap

    januari 14, 2012 at 11:06 am

    Lieve Marga,
    Ik volg je steeds op je site, wil jou, Coco en Jan nu ook een heel goed 2012 toewensen, op naar een warme zomer

    kus
    Ans Tap

     
  5. Ans Tap

    januari 14, 2012 at 11:07 am

    Lieve Marga

    ik vergeet er ook Jamaz en Johnny onder te zetten

     

Geef een reactie

 
