RSS

November, december, januari….

17 Nov

Dit zijn maanden vol herinneringen: Benneke weg, Joris weg, mama weg ….. ik merkte opeens dat het over me heen viel. Volgens mij minder heftig dan vorig jaar. Maar toen had ik Joris nog. Ik heb last van flarden van somberheid, eenzaamheid, me verlaten voelen. Ouder worden ook ….. verlies, loslaten, verval. Stomme knie vol steken en vocht, rug die volkomen vastzit ….. Gecombineerd met kou en vroeger invallen van de duisternis heb je een recept voor een depressieve tijd. Zaak dus om m’n aandacht naar binnen te keren, meer ruimte te maken voor fitness, meditatie, muziek. Jan laat me kennis maken met Joe Pass, Albert Collins, Horace Silver …. Dit is één van de gitaren van Jan (hij heeft er geloof ik 7 of 8, maar dit is de enige akoestische):

Afscheid nemen van de zomer en het warme weer heb ik uitgesteld tot het laatste moment. Bij ieder zonnestraaltje – zelfs een week geleden nog – zat ik buiten, desnoods met een dekentje over m’n benen. Coco laat zich niet meer buiten zien, weggejaagd door meneer Gaai. Volgens mij wordt het haar ook te koud nu. Zij is blij dat ik nu niet meer buiten zit. Ze wenst mij op de bank, met haar naast me liggend op en om m’n arm gedrapeerd (zodat ik niet meer kan typen). Ze wordt bezitterig …. en dat laat ik mooi niet toe. Ik doe m’n dingen, vooral ’s ochtends, ook al staat ze bij de bank te blèren. Ze moet leren dat ze bij me mag als ik tijd heb, niet als het háár uitkomt. Ik hoop dat Coco geen gekke fratsen uithaalt. Het gaat nog steeds wel goed met haar. Ik help haar niet meer met eten, want ik merkte dat het bijvoeren met de spuit haar een beetje tegen ging staan. Omdat ik dat niet wou laten escaleren ben ik gestopt. Ze is afgevallen naar 4.95 kilo maar blijft nu stabiel gelukkig.

M’n huis is nu helemaal geschilderd, alles zit prachtig in de verf. Al met al heb ik dit jaar best veel aan onderhoud en verfraaiing gedaan ondanks het feit dat ik nu meer op de centjes moet letten (wie niet ….). Heb overwogen om m’n auto weg te doen, maar stel het nog maar even uit. Op advies van Jan heb ik eens nagerekend wat ik per maand kwijt ben en dat is nog overkomelijk. Ik rij echt heel weinig (er staat slechts 23000 op de teller sinds ik hem in 2004 nieuw kocht) dus eigenlijk is het idioot dat ik een wagen heb, maar áls ik met Coco naar de dierenarts moet staat hij voor de deur. Green Wheels zou een alternatief zijn, of een taxi desnoods 😀 maar het idee dat ik m’n rijvaardigheid kwijt zou raken staat me niet aan. Ik heb dus nog geen beslissing genomen.

 
3 reacties

Geplaatst door op november 17, 2011 in Algemeen

 

3 Reacties op “November, december, januari….

  1. Dirk

    november 17, 2011 at 8:32 pm

    Ach je weet hoe ik er over denk. Voor zo’n ouwe taart als Coco is bijna 5kg best wel een aardig gewicht (ook al is ze een coontje…).
    Dat bij je willen liggen heeft ook een beetje te maken met de tijd van het jaar. De dagen worden korter en mijn bed steeds voller 🙂

    De nieuwe versie ziet er heel goed uit!

     
  2. Mieke

    november 18, 2011 at 8:55 pm

    Hallo Marga,
    Vanmiddag zat ik ook al te zuchten op mijn werk, in donker weg, in donker thuis en daar heb ik zo’n hekel aan. Maar ja, ik woon nu eenmaal hier en ook dit keer zal ik erdoorheen moeten, na 1 februari worden de dagen weer langer! Kijk korte dagen met mooi weer is niet zo erg, maar met dit saaie mistige weer dan komen de wat mindere gedachten alweer snel om de hoek kijken en het kost weer aardig wat energie om de leuke kanten van alles te zien. Ik begrijp je helemaal.
    maar die auto wegdoen? nog maar niet. Een paar maanden geleden las ik in de katern van de VK een aantal verhalen over “krasse knarren”die nog steeds autoreden (tussen de 80 en 90 jaar), toen dacht ik nou dan ben ik nog niet aan mijn laatste auto. Ik moet er maar heel zuinig op zijn en ook meer dan de afgelopen jaren op de kleintjes letten.
    Marga, ik moet nog altijd een keer naar Davoud toe, dan kom ik een kopje koffie bij je halen, is dat goed?
    groetjes Mieke

     
  3. margali

    november 18, 2011 at 9:30 pm

    Hi Mieke, het weer was vandaag inderdaad behoorlijk somber. Ik moest vanochtend door de kou naar het zwembad. Temperatuur van het water is 32 graden, dus dat is heerlijk. Maar door de kou erheen, en later nat weer terug is “the pits”. Maar ik mag niet klagen …. ik hoef tenminste niet naar m’n werk. Ben verder lekker binnen gebleven, en heb mezelf aardig bezig kunnen houden.
    En natuurlijk zou ik het enig vinden als je een kopje koffie komt halen als je naar Davoud gaat. Laat me maar weten als het zover is!
    Fijn weekend!
    groetjes
    marga

     

Geef een reactie

 
