RSS

Coco druk in gesprek

24 Okt

Vanmiddag lag ik heerlijk in het zonnetje op m’n balkon. Achter me de deur naar de poezenkamer, met het open kattenluik. De deur was gesloten omdat het te koud was, maar in de zon was het lekker warm. Heerlijk rustig in de achtertuinen, kindertjes nog op school, m’n ogen vielen dicht, en opeens …. ja hoor, die rottige Vlaamse Gaai maakte zonder waarschuwing opeens een kamikaze duikvlucht naar m’n balkonhek en scheerde op het allerlaatste moment weer terug naar de boom. Om van daaruit werkelijk keihard tekeer te gaan. Dat kon maar 1 ding betekenen: dat Coco op het balkon zat, want daar schijnt hij nog steeds een antenne voor te hebben. En inderdaad: achter m’n stoel hoor ik opeens Coco terug brabbelen tegen die Gaai. Als Gaai sprak, zweeg Coco, en omgekeerd …. ze zat hem goed de les te lezen 😀 Hij heeft al herhaaldelijk in m’n nieuwe hek gehangen, maar de gaten zijn nu kleiner dan in het vorige hek, dus erdoorheen lukt hem denk ik niet. Hoop ik …… Gaan Vlaamse Gaaien niet overwinteren? kan deze rotzak geen oprotpremie krijgen? Het is altijd dezelfde volgens mij.

 
2 reacties

Geplaatst door op oktober 24, 2011 in Katten

 

2 Reacties op “Coco druk in gesprek

  1. Mieke

    oktober 25, 2011 at 8:53 pm

    hallo marga,
    dat was alweer een tijdje terug dat je je hier meldde.
    ja die Vlaamse gaai, het is natuurlijk een buitenlander, niet zover hier vandaan maar toch! of hij 2 paspoorten heeft weet ik niet precies en hoe lang hij hier al woont? allemaal redenen om h’m de weg naar z’n thuisland te wijzen! soms zijn ze hier ook illegaal, nou dan begin je er helemaal niets tegen!
    Ik heb hier zo’n last van kauwen, ook niet prettigste vogels. regelmatig vlieg ik naar het raam met m’n armen zwaaiend, geen gezicht natuurlijk, kleinkinderen roepen al als ze me zo zien: zijn er grote vogels oma?
    gaat verder alles goed met je?
    Hier wel hoor, druk, druk, maar dat is overal zo.
    groejtes Mieke

     
    • margali

      oktober 27, 2011 at 9:26 pm

      Hi Mieke, fijn te horen dat het goed gaat met je. En zo lang geleden is het toch niet dat ik hiervóór gepost heb …. 2 weken maar. Ben wel eens langer weg geweest 😉 en ik probeer de draad weer op te pakken. Soms is het hier erg stil, en dan komt er niks uit me. En andere keren is het druk, en gebeurt er veel, en dan kan ik het allemaal niet begaffelen en komt er ook niks uit….

      Ik probeer nu te wennen aan een nieuwe situatie dat m’n knie erg veel pijn doet (zie elders op m’n blog) en daardoor zitten m’n rug en nek vast. Lang zitten gaat niet, lang lopen gaat niet, en in m’n bed liggen wil ik niet. Ik probeer af te wisselen met bank, zitbal, lopen, fietsen. Sporten doe ik nog steeds en op een gegeven moment zal ik het wel weer in m’n “systeem” geprogrammeerd hebben. Tot nu toe is me dat altijd gelukt hoor, maar het duurt ff. Ik mail je een andere keer als m’n hoofd helder is 😉
      groetjes
      marga

       

Geef een reactie

 
