RSS

Dakloos

04 Aug

Arme Coco is haar mandje kwijt: het mandje dat ze meekreeg toen ze ruim 14 jaar geleden bij me kwam wonen. Zo’n oerlelijk langharig pluche mandje … achterin de poezenkamer in een klimmeubel. Dat mandje zat met tape aan elkaar geplakt, de pluche hoes zat vol gaten, maar dat was Coco’s huis! háár mandje. En nu is het weg omdat ze het bevuild had. Te erg om te wassen …. dus ik heb een nieuwe gekocht, precies hetzelfde alleen zwart omdat bruin niet meer te krijgen was. Ik had het kunnen weten: je moet van een klein kind ook niet de knuffel gaan vervangen … en Coco ligt nu overal behalve in haar mandje, helemaal ontheemd …

 
5 reacties

Geplaatst door op augustus 4, 2011 in Katten

 

5 Reacties op “Dakloos

  1. Dicky

    augustus 4, 2011 at 8:34 pm

    Ach arme Coco,

    Haar vertrouwde plekje is ze kwijt. Ik hoop dat ze het mandje snel gaat accepteren. Ze is ook het vertrouwde geurtje kwijt. He je geen kleedje wat naar haar ruikt om er over heen te leggen???

     
    • margali

      augustus 4, 2011 at 8:43 pm

      Ik ben bang Dicky dat ik het haar niet naar de zin kan maken met dat mandje. Heb de zijkanten al helemaal uit elkaar gebogen omdat ze stijf rechtop staan terwijl dat oude mandje helemaal uit z’n voegen hing, en ze gewend was om er half overheen te hangen. Ik heb wel een dekentje op het voeteneind van m’n bed dat van haar is, maar ja ….dat moet wel daar blijven anders raakt ze dáár weer haar plekje kwijt. Ze heeft er wel een paar keer in gelegen maar duidleijk niet op haar gemak en al helemaal niet om te gaan slapen. Jammer want ze heeft al rottigheid genoeg. Voordeel is wel dat ze nu heel vaak naast me op de bank ligt in plaats van zich terug te trekken in haar hoekje, wél zo gezellig voor mij 😉

       
  2. Nadine

    augustus 26, 2011 at 11:24 pm

    Ach, het arme kind…
    Wat voel je je dan rot dat je zo’n mandje gedwongen moet wegdoen he? 😦

     
    • margali

      augustus 28, 2011 at 11:37 am

      Het leed is helemaal vergeten hoor Nadine. Nadat ik er zelf in ben gaan zitten heeft ze gesnuffeld, gedraaid en gekeerd, en heeft het goedgekeurd. De randen stonden na mijn grove behandeling lekker schuin uit elkaar zodat ze er weer ouderwets overheen kon hangen…

       
      • Nadine

        augustus 29, 2011 at 12:25 am

        Haha, wat zijn katten toch heerlijke wezens he? 🙂

         

Geef een reactie

 
