RSS

Ik weet het ff niet meer

11 Jul

Drie weken geleden schreef ik dat m’n pols en m’n knie problemen gaven. Daar kwam nog een fikse borstontsteking bij. Ik zal maar niet zeggen hoe ik de afgelopen weken doorgekomen ben; laten we zeggen dat ik erg blij ben dat er zoiets als Tramadol bestaat. En tot overmaat van ramp werd een week geleden Coco ziek. Slechte timing van Coco, want ik moest afgelopen vrijdag een halve tot 3-kwart dag naar de mamma-poli voor onderzoek.  En ook staat er een operatie aan m’n rechterpols gepland voor a.s. woensdag.

Op woensdag jl. ging ik naar Liesbeth, want Coco begon moeilijk te eten en spuitvoeren gaat straks niet meer. Ze had ondertemperatuur, en Liesbeth dacht aan een licht virusje. Gelukkig niet uitgedroogd wat je bij een nierkat al snel krijgt. Tolfedine om haar weer op gang te helpen haalde niks uit en Coco weigerde prompt alles. Donderdag weer terug naar een collega van Liesbeth, spuit dexa gehad als noodmaatregel, want de volgende dag was ik dus een groot deel van de dag in het ziekenhuis.  Ik had 3 bakken natvoer neergezet van verschillende soort, maar toen ik thuiskwam had ze niks gegeten. Dus maar weer met de spuit gevoerd, wat ze gelukkig uitstekend toelaat. Op de mamma-poli bleek trouwens alles in orde … hoera, maar ik verrek nog steeds van de pijn. Waarschijnlijk is er door de antibioticum-kuur nu niks op mammogram en echo te zien. Moet terugkomen als het weer gebeurt….

’s Avonds bedacht ik me dat ik de polsoperatie maar ging afzeggen, had er een slapeloze nacht van,  want ik vergeef het mezelf niet als Coco het niet haalt omdat ik zo nodig die stomme pols laat voorgaan. Maar de volgende ochtend ging ze warempel een beetje eten. Jan sprak me moed in, en de rest van die dag en zondag leek het aardig te gaan met de dame. Wel zag ik opeens een beetje groene pus in haar linkeroog … en helaas is dat vandaag een beetje erger geworden en wil ze opnieuw niet eten. Toch is haar gedrag verder goed … en ligt ze nu bijvoorbeeld heerlijk tegen m’n arm aan te duwen, tuttebol.

Morgenochtend had ik al uit voorzorg een afspraak bij Liesbeth gereserveerd, dus dat wordt onze laatste poging om dit nog in het gareel te krijgen maar ik ben bang dat het daarvoor te laat is en ik woensdag echt een probleem heb. Oogzalf moet vaak meerdere keren per dag gegeven worden, en als ze niks eet zal ze toch minstens 4-5 keer per etmaal met de spuit gevoerd moeten worden. En ik kan dat niet …. Geen idee hoe dat verder moet. Gelukkig zijn er mensen die me willen helpen, met boodschappen en zo,  maar die zijn geen katten gewend, en juist spuitvoeren en oogzalf geven zijn nou niet zo makkelijk voor een leek.  Ik wacht nu eerst maar af hoe m’n pols er aan toe zal zijn. Misschien kan ik 3 vingers gebruiken en zijn alleen m’n duim en wijsvinger uitgeschakeld (schrijft ze hoopvol).

Sorry voor deze klaagzang, maar ik had het een beetje opgespaard, en wou hier toch iets neerzetten en het van me afschrijven. Heb ook geen foto’s, maar dat is maar beter ook.

 
4 reacties

Geplaatst door op juli 11, 2011 in Gezondheid, Gezondheid katten

 

4 Reacties op “Ik weet het ff niet meer

  1. Nienke

    juli 12, 2011 at 7:42 pm

    hoi Marga, allereerst ben ik blij dat er niks geks op de mammo te zien was! En je pols, pfff, misschien toch maar verzetten? Het is wel kort dag, maar desnoods zeg je maar dat je zelf ziek bent of zo! Of kan Coco misschien een paar dagen bij Liesbeth bivakkeren?
    Sterkte toegewenst,
    liefs Nienke en een eenzame Pep.

     
  2. margali

    juli 12, 2011 at 8:08 pm

    Hi Nienke, dank je wel!
    Gisteravond heb ik Coco nog flink wat a/d met de spuit gegeven, en warempel: gedurende de nacht heeft ze nog een bak van haar gewone natvoer gegeten. Ik ben toch naar Liesbeth gegaan voor dat oogje maar dat is nog nét op het randje: als we mazzel hebben gaat het zonder oogzalf vanzelf weer over, het is maar licht ontstoken en er is maar af en toe een klein beetje pus te zien.

    Met andere woorden: operatie gaat door, en we nemen de gok. Ik heb allerlei “smaakmakers” in huis gehaald om door haar gewone dieetvoer te mengen, en ze moet het gewoon nu zelf doen. Als het fout gaat kan ik Liesbeth inschakelen, en ik heb vriendinnen die willen helpen. Hoe dat zien we dan wel.

    Als je zegt “eenzame Pep” dan heb ik het gevoel dat ze het toch niet zo leuk vindt in haar eentje?? dat is rot voor haar maar ook voor jou juist omdat je zo vaak weg moet. Kan je alleen maar sterkte wensen! (en misschien toch een katje erbij? 😀 )

     
  3. Nadine

    juli 13, 2011 at 4:16 pm

    Jeetje Marga, daar zou ik ook van in de stress schieten hoor 😦
    Hopelijk is vandaag alles goed gegaan en is Coco ook een beetje lief voor je door zelf te gaan eten.

    Beterschap en sterkte!
    Liefs Nadine

     
  4. Marielle

    juli 15, 2011 at 5:31 pm

    Sterkte Marga, niet te veel in de stress schieten hoor! Ik merk dat als ik me niet goed voel de katten juist me ontzien. Alsof ze aanvoelen dat het nu even niet kan. Coco gaat vast heel goed eten terwijl jouw pols aansterkt! Succes met de operatie!

     

Geef een reactie

 
