RSS

Pokkeweer

25 Jun

Het regent hier onophoudelijk. Ik kan nauwelijks geloven dat we morgen tropische temperaturen gaan krijgen. Heb maar een pan soep gemaakt zodat ik van binnen opwarm. En gelukkig heeft het Centre Court van Wimbledon tegenwoordig een dak dus ik neem aan dat er tennis te zien is. Ik kom vandaag de deur niet uit in ieder geval.

Coco heeft al de hele nacht en ochtend bij me in bed gelegen, liggen trampelen en snurken….. gekke kat: ze heeft op mijn bed een witte doek waar ze op ligt. Makkelijk om de haren weg te halen. En ze snapt precies wat de bedoeling is, want als ik een brokje neerleg buiten die witte doek blijft ze keurig zitten … wachten tot ik het dichterbij leg …. ze blijft op die doek. En ook als ik niet thuis ben (want anders zou ik op die terrakleur al heel snel een wit-grijs haar-tapijtje vinden). Slimme meid!

 
2 reacties

Geplaatst door op juni 25, 2011 in Algemeen

 

2 Reacties op “Pokkeweer

  1. Mieke

    juni 27, 2011 at 9:35 pm

    hallo Marga,
    Pokkeweer? kind ik smelt weg……
    Zo langzamerhand weet ik niet waar ik moet gaan zitten van de hitte, achter in de schaduw was het vanmiddag 31 gr en nu is het nog iets van 28, en morgen nog zo’n dag, ik verlang naar woensdag, maar ja die overgang zal wel niet geluidloos gaan!
    Ik hoop dt Coco goed tegen de warmte kan, ze kunnen niet even hun vachtje afdoen. En jij, hoe gaat het met je gewrichten als het zo warm is? ik lijk wel 80 je houdt meer vocht vast en dat lijkt funest voor de gewrichten. Dus echt ik verlang naar woensdag.
    groetjes Mieke

     
  2. margali

    juni 27, 2011 at 10:04 pm

    Hi Mieke, ja dat was eergisteren dus, en nu zitten we te puffen. Ik moet je zeggen dat ik me in geen tijden zo goed gevoeld heb. Werkelijk: vanaf 25 graden begint m’n lijf een beetje op te leven ook al is de luchtvochtigheid hoog. De laatste weken doen allerlei gewrichten pijn, m’n pols gaat in rap tempo terug naar het pijn-niveau van voor de cortico-injektie. Kortom, ik kan m’n lol op.Maar de warmte is heerlijk. Heb zelfs vanmiddag nog in het warme reumabad gedobberd (want zwemmen gaat momenteel niet). Van mij mag het de hele zomer zo blijven … sorry want ik snap dat het voor veel mensen – zoals voor jou – heel zwaar is.

    Coco doet het prima: ze past haar tempo aan net als ik, ze eet iets minder maar het gaat verder heel goed met met haar.
    sterkte hoor! en groetjes
    marga

     

Geef een reactie

 
