RSS

Dat gaat weer héél lekker ….

21 Jun

maar niet heus. M’n pols was na een cortico-injektie eind maart weer helemaal de oude. Eerst langzaam de belasting opgevoerd, maar na een aantal weken kon ik weer lekker normaal alles met m’n rechterhand doen. Ik kon eigenlijk m’n ogen niet geloven dat ik ook ‘ns mazzel had. Alle leed vergeten tot afgelopen week m’n elleboog weer een tennis-elleboog werd, en m’n pols weer om de brace vroeg. Vraag me niet wat ik verkeerd gedaan heb, volgens mij niets. Bovendien is m’n linkerknie – om de boel in evenwicht te houden – ook opeens erg pijnlijk. Voelt alsof er vocht in zit, misschien een kraakbeensplinter die in het gewricht zwerft. Hopelijk komt dat weer tot rust en gaat die splinter zich ergens settelen waar hij geen kwaad kan, maar die pols maakt me erg ongelukkig. Ik heb er geen zin in, ik wil die pijn daar in m’n rechterhand niet, ik wil geen operatie, kortom ik loop te muiten!

Afgelopen zaterdag heeft Edwin de timmerman een kastdeur van de gasmeter-kast binnenste-buiten gekeerd. Zodat de paneeldeur weer zichtbaar is geworden. Maar die moest nog wel geschilderd en gerepareerd worden want er zaten talloze gaatjes in. Voor m’n hand geen goeie zaak, maar voor m’n geest wel. Dus vanochtend een Tramadol geslikt en vervolgens de deur uit de scharnieren gelicht en op het balkon gezet. Eerst met ammoniak vetrvrij maken, toen goed schuren met m’n schuurmachine. Losse verfdelen met de krabber verwijderd, en in de grond gezet. Op grondverf hecht plamuur veel beter, is mij geleerd. Netjes gewacht, intussen de deur van de gereedschapskast (jaja die heb ik, naast m’n nieuwe Ikea-kast) in off-white geschilderd, toen de andere deur geplamuurd en later weer een keer gegrond. Eigenlijk zou ik de oude verf helemaal moeten afbranden maar ik weet dat er vooroorlogse verf op zit. Als je die afbrandt dan druipt die oude verf gewoon naar beneden, heel veel troep dus. Geen zin in en vooral geen energie en kracht voor. Dus we gaan voor repareren met behoud van een antieke uitstraling 🙂

Morgen aflakken in off-white en dan is de deur klaar. Dan moet nog het interieur van de kast opgeknapt worden, maar dat mag van mij wachten tot er iets aan die pols gedaan is…..

Zo was het:

En zo is het nu:

Kapotte paneeldeur:

En netjes gerepareerd: Morgen aflakken en dan is het klaar.

 
1 reactie

Geplaatst door op juni 21, 2011 in Algemeen, Gezondheid, Gezondheid katten

 

Een Reactie op “Dat gaat weer héél lekker ….

  1. Nadine

    juni 24, 2011 at 7:16 pm

    Prachtig Marga! Wat fleurt dat dan heerlijk op zeg! Mag wat pijn kosten, maar dan kun je ook tevreden naar het resultaat kijken. Heb je toch mooi weer voor elkaar gekregen 😀

    Wel rot dat het ineens weer zo achteruit gaat met je zeg… Sterkte. Enne, muiten is soms best éven lekker 😉

    Liefs Nadine

     

Geef een reactie

 
