RSS

Leuke spullen

15 Jun

Ik weet het ….’t is maar materie, maar ik kan toch echt heel erg genieten van die moderne technische snufjes, zoals m’n e-reader en m’n verlichte draadloze toetsenbord.

Zo heb ik sinds een paar maanden een Kindle, een e-reader die door Amazon op de markt gebracht wordt. Ik lees eigenlijk uitsluitend amerikaans, en Amazon heeft een enorm digitaal boekenaanbod tegen vaak heel lage (dollar)prijzen. Ik heb de versie genomen waarmee ik overal, en zonder computer, niet alleen boeken kan lezen maar ook kan kopen. Met dat apparaat kan ik contact leggen met de Amazon-site, boeken opzoeken, en eventueel bestellen met 1 druk op de knop. Binnen 60 seconden staat het boek dan op je Kindle en is het bedrag met je creditcard betaald. Klassieke boeken zijn vaak gratis, er is veel voor maar een paar dollar, maar de echte goeie bestsellers kosten toch wel gauw tussen de 15 en 20 dollar (10-14 euro). Iedere keer als je de Kindle uitzet (of als hij uit zichzelf in slaap valt) krijg je weer een ander plaatje op de “cover”, zoals hierboven Jane Austen. Vind ik wel leuk. Je kunt de grootte van de letters veranderen, dus als ik geen leesbril bij me heb maak ik de letters gewoon wat groter. En ik heb dus in dat kleine ding al aardig wat boeken opgeslagen; in totaal kunnen er geloof ik zo’n 3500 boeken in. De batterij gaat echt heel lang mee, minstens 3 weken bij dagelijks gebruik; opladen gewoon via USB op je pc of in het stopcontact. Ik lig met mooi weer heerlijk in de zon te lezen, heb maar 1 hand nodig om m’n Kindle vast te houden en te bladeren met 1 druk op de knop. Als ik ‘m laat vallen met m’n artrose-handjes dan zorgt die rode siliconen-hoes ervoor dat hij niet beschadigd raakt… overal is aan gedacht.

Een ander apparaat waar ik heel blij mee ben is een draadloos verlicht toetsenbord van Logitech. Ik zit hier op de bank ’s avonds behoorlijk in de schemer en maakte altijd talloze typefouten, lastig als je foute inlogpogingen doet bij internetbankieren. En nu heb ik nergens meer last van: als ik het toetsenbord aanraak worden de (grote) letters op de toetsen goed verlicht. Beetje “ouwe-lullen-bordje” zoals Dirk zegt, maar ik ben hem heel dankbaar voor de tip. Typen gaat opeens 2x zo snel.  Ik ben er blij mee!

 
5 reacties

Geplaatst door op juni 15, 2011 in Algemeen

 

5 Reacties op “Leuke spullen

  1. Maret

    juni 15, 2011 at 11:48 pm

    Geweldig toch dat de techniek de mogelijkheid biedt van die snufjes? Ik ben superblij met mijn iPhone, heb er ook boeken op staan die ik via internet download, op dit moment al meer dan ik dit jaar nog uitlees denk ik zo 🙂 en films kijk ik er op als ik in de trein naar mijn moeder ga. Gaat perfect. Waarom zouden we het ons niet wat makkelijker mogen maken als we de mogelijkheid hebben???
    Nog heel veel leesplezier Marga :-).

    Groetjes,
    Maret

     
  2. Marielle

    juni 18, 2011 at 9:48 am

    Ik heb een Sony e-reader. Ook met heel veel boeken erop. Heerlijk om mee in bed te lezen en op vakantie mee te nemen. Ik lees ook nog wel “gewoon¨ omdat ik niet alles digitaal kan vinden maar mijn e-reader zou ik niet meer willen missen.
    En sinds kot heb ik ook een telefoon met internet, dat is echt handig. Overal waar ik ben kan ik mijn mail lezen of snel iets opzoeken op internet. Ik ben er niet mee vergroeid, maar zie wel het gemak.

     
  3. Nadine

    juni 24, 2011 at 7:14 pm

    Heerlijk hé. zo’n reader! Ik heb er sinds een paar weken ook eentje en wil nu al nooit meer zonder! Die dikke boeken zijn zo lastig vasthouden, handen en armen gaan er altijd pijn van doen… Nu heerlijk ontspannen met een ‘licht gewichtje’….

    Sommige snufjes kunnen het leven inderdaad heerlijk simpel maken 🙂
    Liefs Nadine.

     
    • margali

      juni 24, 2011 at 8:45 pm

      Hey Nadine, leuk je te “zien”….
      Wat voor e-reader heb jij? en kopen jullie vooral ebooks bij bol.com? of ook nog elders? Ik probeer me er een beetje in te verdiepen: misschien is het iets voor mijn broer ….

       
  4. Nadine

    juli 1, 2011 at 10:43 pm

    Ik volg je blog nog steeds trouw hoor, haha… 😀

    Ik heb een Archos 7ob reader. Die werkt niet met ‘digitale inkt’, maar meer als Tablet. Met verlicht scherm dus. Leest ’s avonds ook lekker ontspannen. Deze heeft ook Internet verbinding, dat vind ik ook prettig 🙂
    Ik lees voornamelijk Fantasy en dat is nog slecht te krijgen als ebook in het Nederlands. Maar iemand heeft zijn eigen collectie gedigitaliseerd en m’n man heeft ze dus van internet geplukt. Dus ik heb m’n favoriete boeken nu dus ook digitaal naast de papieren versie in de kast. 🙂
    Verder inderdaad bol.com. Is gewoon lekker makkelijk, meteen downloaden en genieten maar 😀

     

Geef een reactie

 
