RSS

Jaloers?

13 Jun

Af en toe vraagt iemand aan me of Coco erg last heeft van het feit dat ze nu de enige kat in huis is. En mijn antwoord is “ben je mal, ze vindt het heerlijk en gedraagt zich als de koningin hier in huis”. Het was me al opgevallen de laatste paar maanden dat als Jan hier over de vloer is Madame Coco zich niet meer laat zien. Vroeger wel, dan kwam ze bedelen als we aan het eten waren, iets dat Joris nooit deed. Ik had Jan zelfs “instructies”  gegeven dat alleen ik iets aan Coco mocht geven uit angst dat hij anders ook belaagd zou worden door haar. En dat werkte altijd prima, maar is nu helemaal niet meer nodig want ze blijft gewoon in de poezenkamer. Maarrrrr …. Jan is nog geen 4 treden van de trap af op weg naar de buitendeur of de dame loopt al om m’n voeten te draaien of ligt al naast me op de bank. Gisteren hadden we het erover. Jan zei “ik ben toch altijd heel vriendelijk tegen haar, heb haar nog nooit wat misdaan” en ik schoot in de lach. Hij zegt haar altijd – bijna nog eerder dan mij – pontificaal gedag als hij binnenkomt. Na allerlei opties besproken te hebben – want er is altijd een verklaring voor het gedrag van een kat, het valt alleen niet altijd mee om die te vinden – denken we dat Coco erg bezitterig is geworden en Jan als concurrentie ziet. Als hij er is dan is zij er gewoon NIET!  En dit is háár plek op de bank, en ik mág naast haar zitten ….

 
1 reactie

Geplaatst door op juni 13, 2011 in Algemeen

 

Een Reactie op “Jaloers?

  1. Nienke

    juni 15, 2011 at 10:01 pm

    een echte DIVA dus, ze wil alle aandacht alleen voor zichzelf!

     

Geef een reactie

 
